Alkohol + NC-lurar alternatrivt proppar om man skall sova, brukar fungera mot högljudda vuxna och barn. Inte SAS fel, de försökte ju lösa det utefter omständighterna genom att erbjuda andra platser i en annan kabin.Hej hej hallå, kom precis hem från Miami, och är lite konfunderad över läget. Jag biddade för uppgradering till Business från Go, som gick igen på cirka 6,000 kronor per person. Till problemet: vi hade ett skrikande barn i sätet bakom hela flighten, jag frågade kabinpersonalen om det var möjligt att flytta oss, men business var helg fullt. Om jag ville ha lugn och ro kunde jag gå och kolla i economy, sa de. Hmm. Jag förstår att de inte kan kasta ut en skrikande bebis över atlanten, men vad tror ni om att de skulle kunna kanske erbjuda någon kompensation för lidande passagerare? Jag menar, efter detta är man ju rätt osugen på att lägga ett öre över lägsta möjliga.
Jag* flyger inte business för att ha lugn och ro. Utan för att ha en trevligare tillvaro. Vill man ha lugn och ro är det first eller private som gäller.
Tänk istället på det stackars stressade föräldrarna som troligen gjorde allt för att lugna ungen.
Jo man flyger verkligen Business för att ha lugn och ro. Business är väl ändå till precis som det låter till för business resor. Sedan har vi fått lite inflation i det hela så att fler fått möjlighet att resa i business p g a att det är lätt att samla ihop poäng och använda dessa. Inget fel i det, men ditt resonemang är helt uppåt väggarna. Om jag reser i mitt arbete och åker i business är det ju meningen att jag skall jobba, vilket jag tror alla gör som reser i arbetet. Då vill jag ha lugn och ro och inte vara omgiven av en massa skråliga partyfolk. Att resa i första klass är inte heller någon garanti för lugn och. Det enda flygbolag jag känner till som inte medgav barn i First var Malaysia Airways. Dessutom är det inte många arbetsgivare som låter någon resa i First eller privatjet.Man flyger inte business för att ha lugn och ro. Utan för att ha en trevligare tillvaro. Vill man ha lugn och ro är det first eller private som gäller.
Tänk istället på det stackars stressade föräldrarna som troligen gjorde allt för att lugna ungen.
Jag flyger verkligen inte business för lugn och ro, utan för att ha en bättre och trevligare upplevelse på flyget. Jag är säkert uppe en bra bit över 100 resor i Business/First och inte en enda har varit i jobbet, så varför skulle främre kabinen vara för de som reser i jobb?Jo man flyger verkligen Business för att ha lugn och ro. Business är väl ändå till precis som det låter till för business resor.
Då har jag tyvärr missuppfattat det hela, jag trodde man skulle få lugn och ro. Vad tycker du man skall välja när man reser i jobbet och skall jobba på flyget, vilket en arbetsgivare naturligtvis kräver?Jag flyger verkligen inte business för lugn och ro, utan för att ha en bättre och trevligare upplevelse på flyget. Jag är säkert uppe en bra bit över 100 resor i Business/First och inte en enda har varit i jobbet, så varför skulle främre kabinen vara för de som reser i jobb?
När jag reser i 1:a klass på tåg eller i Business på flyg så är en av anledningarna att sannolikheten är större att det är lugnt där jmf med de andra klasserna.Då har jag tyvärr missuppfattat det hela, jag trodde man skulle få lugn och ro.
Private I så fall. Så vitt jag vet finns det en risk i First att någon "release the f$&ing fury"...Vill man ha lugn och ro är det first eller private som gäller.
...