Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hej hej hallå, kom precis hem från Miami, och är lite konfunderad över läget. Jag biddade för uppgradering till Business från Go, som gick igen på cirka 6,000 kronor per person. Till problemet: vi hade ett skrikande barn i sätet bakom hela flighten, jag frågade kabinpersonalen om det var möjligt att flytta oss, men business var helg fullt. Om jag ville ha lugn och ro kunde jag gå och kolla i economy, sa de. Hmm. Jag förstår att de inte kan kasta ut en skrikande bebis över atlanten, men vad tror ni om att de skulle kunna kanske erbjuda någon kompensation för lidande passagerare? Jag menar, efter detta är man ju rätt osugen på att lägga ett öre över lägsta möjliga.
Alkohol + NC-lurar alternatrivt proppar om man skall sova, brukar fungera mot högljudda vuxna och barn. Inte SAS fel, de försökte ju lösa det utefter omständighterna genom att erbjuda andra platser i en annan kabin.

Jag* flyger inte business för att ha lugn och ro. Utan för att ha en trevligare tillvaro. Vill man ha lugn och ro är det first eller private som gäller.

Tänk istället på det stackars stressade föräldrarna som troligen gjorde allt för att lugna ungen.

Fixade dina pronomen för jag tänker att du nog förstår att dina åsikter är dina och inte allmänna! :)

Jag flyger definitivt business för att få lugn eftersom jag jobbar direkt när jag kommer fram och jobbar längs vägen och sparar en hotellnatt. Skrikande barn stör mig oerhört. Liksom folk som har tömt loungen på alkohol innan de gick ombord.

Alla har vi våra olika skäl att resa business. Eller att resa öht. Men det innebär också att man kan ha åsikter om hur folk uppför sig.

Nu lämnar jag ämnet för detta brukar aldrig sluta bra. Du som är tämligen nyregistrerad på forumet kanske har missat de andra tusen trådarna med tusen olika åsikter om barn i business.

Håller med om att alla har olika åsikter om hur saker och ting skall vara enligt sina premisser.

Inlägget ovan mig tog dock upp det väl och är tyvärr det enda rätta. Vill man vara "barn fri" så får man såfall söka upp bolag och hotell som uttryckligen skriver det.

Har läst på forumet länge men inte registrerat mig och läst om "problemet" men har ändå inte riktigt förstått att man kan störa sig på det. Kan kanske bero på att en själv inte är så lättstörd. Kan såfall störta mig mer på vuxna som fått i sig ett glas för mycket och pratar högt. Den det har nog ni veteraner avhandlat ett dussin gånger ;)

Tur det finns lounger som inte dräneras..

• Gilla
Reactions: Gus
Man flyger inte business för att ha lugn och ro. Utan för att ha en trevligare tillvaro. Vill man ha lugn och ro är det first eller private som gäller.

Tänk istället på det stackars stressade föräldrarna som troligen gjorde allt för att lugna ungen.
Jo man flyger verkligen Business för att ha lugn och ro. Business är väl ändå till precis som det låter till för business resor. Sedan har vi fått lite inflation i det hela så att fler fått möjlighet att resa i business p g a att det är lätt att samla ihop poäng och använda dessa. Inget fel i det, men ditt resonemang är helt uppåt väggarna. Om jag reser i mitt arbete och åker i business är det ju meningen att jag skall jobba, vilket jag tror alla gör som reser i arbetet. Då vill jag ha lugn och ro och inte vara omgiven av en massa skråliga partyfolk. Att resa i första klass är inte heller någon garanti för lugn och. Det enda flygbolag jag känner till som inte medgav barn i First var Malaysia Airways. Dessutom är det inte många arbetsgivare som låter någon resa i First eller privatjet.

Jag vet inget bolag som har förbud mot barn i business så det valet är nog ganska svårt. Jag har flera gånger varit med om att vuxna blivit överförfriskade men då har personalen slutat servera alkohol åt dessa så det har löst sig. Det handlar inte om att vara lättstörd utan det handlar om hänsyn som så mycket annars.

I övrigt instämmer jag i det @Hachans skriver.

Så resonemanget är helt enkelt att om man har barn så skall man förpassa sig till plats 52a-g oavsett ekonomiska tillgångar för att vissa inte kan arbeta för att barn har det jobbigt trots en RR jetmotor går i bakgrunden?

Jag har faktiskt flera gånger valt premium economy just för att jag haft ungar i 2-3års åldern som jag vetat kunnat störa. Men ett par andra gånger har det inte funnits plats och då blir det ordentliga stolar. Och ungarna håller faktiskt inte låda så länge utan somnar tämligen fort om man har haft lite framförhållning med sömnrytmen.

Jo man flyger verkligen Business för att ha lugn och ro. Business är väl ändå till precis som det låter till för business resor.
Jag flyger verkligen inte business för lugn och ro, utan för att ha en bättre och trevligare upplevelse på flyget. Jag är säkert uppe en bra bit över 100 resor i Business/First och inte en enda har varit i jobbet, så varför skulle främre kabinen vara för de som reser i jobb?

Jag flyger verkligen inte business för lugn och ro, utan för att ha en bättre och trevligare upplevelse på flyget. Jag är säkert uppe en bra bit över 100 resor i Business/First och inte en enda har varit i jobbet, så varför skulle främre kabinen vara för de som reser i jobb?
Då har jag tyvärr missuppfattat det hela, jag trodde man skulle få lugn och ro. Vad tycker du man skall välja när man reser i jobbet och skall jobba på flyget, vilket en arbetsgivare naturligtvis kräver?

Jag trodde också man kunde få lugn och ro när SJ introducerade lugn klass i X2000.

Jag börjar bli enormt trött på att du aldrig missar en chans att försöka trycka till mej med någon överlägsen kommentar oavsett vad jag kommenterar. Det du håller på med är vuxenmobbning. Du får gärna kasta ut mig från forumet, för just nu känner jag mig så himla trött på dina ständigt nedlåtande kommentarer och ifrågasättanden.

Då har jag tyvärr missuppfattat det hela, jag trodde man skulle få lugn och ro.
När jag reser i 1:a klass på tåg eller i Business på flyg så är en av anledningarna att sannolikheten är större att det är lugnt där jmf med de andra klasserna.
Med det sagt så tycker jag att de flesta barnskrik som jag råkat ut för har dämpats väl av mina NC-lurar som jag ändå använder maniskt ombord.

Toppen