Är EBD, och SAS resonerade istället på ett annat sätt. Att det enda vi missade var maten, och den dyraste mat som går att beställa på planet (som då ska motsvara boxen antar jag) kostar 1250p så därför får vi ersättningen så att vi kan inhandla mat för poäng. Hur som så tyckte jag som sagt det var i snålaste laget och det sluta med att han som goodwill dubblade till 2500p var i ersättning. Vilket jag fortfarande tycker är dåligt men förstår hans resonemang lika mycket som resonemangen ovan.Nu vet jag inte vad @bachelor har för status, men är någon i sällskapet EBD så får de allt det där förutom snacks även vid resa i Go (nåja, inte sittplats långt fram i planet, men kan välja plats fritt och har ofta möjlighet att välja en plats på nödutgångsrad, vilket man kan argumentera är en bättre plats än plats på en rad långt fram), och är de EBG så förlorar de fri dryck.
Det hela landar ju i att det inte på något sätt för en EBD är värt att betala mer för plus, eftersom enda "fördelen" är boxen. Däri ligger ju problemet.