mha321
Medlem
verkar skrämmande nog att flera inte anser att
detta är usel kundservice. driver själv företag och gör det väldigt bra, därför förstår jag hur viktig kunden är och hur extremt viktig en lojal kund är. Men hur lätt det är att tappa känslan.
Om man tycker att sas ska köra tomma stolar istället för att bygga lojalitet har vi väldigt olika syn på företagande. Kostnad sas = 0 kr teoretiskt möjligt att sälja min plats på nästa kärra. De företag som resonerar så hamnar 100gånger av 100 på dåligt jobbat listan för mig.
Jag känner flera stycken som tidigare, när det "alltid gick" att få ombokat även en icke ombokningsbar biljett när man var gold, satte I system att boka en billigare kvälls biljett för att sedan göra standby till den dyrare avgången tidigare under dagen och på det sättet få ner priset. Det var knappast bra för sas förtjänster, och definitivt inte en kostnad=0.
En sådan ombokning tillåts endast gratis för deras bästa kunder, alltså pandion.
Sedan som redan påpekats brukar man få komma med den tidigare om man frågar I gaten i princip i samband med att boarding börjar, åtminstone när man har diamond. Men de gör det ytterst sällan i disken eller loungen nuförtiden. Men provade du gaten? (det kanske också är krångligare på outstation såklart men...)