Det är absolut inte min erfarenhet att majoriteten av kunderna kräver orimliga kompensationer, utan tvärtom så kräver de många gånger mindre än vad de sannolikt har ”rätt” till. Under över 15 år i arbete med konsumentförsäljning har jag bara vid 2 tillfällen sagt nej till det kunden ber om. Men det är lite OT, så rundar av här.
Till det faktiska caset, jag föreslog aldrig att SAS skulle boka om till Bromma flyget. Utan att jag själv skulle köpa biljetten och sen avboka SAS biljetten. Min fråga var om jag kunde få de 937 EB poängen som kompensation.
Förövrigt inte helt ovanligt att SAS bokar om passagerare inrikes till BRA flyg. Har stått vid gate ett par gånger där det skickats iväg rätt många personer i taxi till Bromma.
Så rent tekniskt hade SAS kunnat boka om mig till Bromma flighten så hade de inte varit skyldiga något alls utan fått mig till Ronneby tidigare än ursprunglig biljett.
I det här fallet så hade en mer flexibel hantering från killen i telefon sparat SAS pengar och fått mig nöjdare. Sånna beslut bör man ge mandat till sitt kundservice team att ta.
Men jag klagar inte, blev en middag på Pontus istället för något jag värmt i mikron