Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

palmen

Moderator
Appen är ingen risk i det här fallet, inte bekräftelsemail vid bokning heller. Har dock aldrig varit med om random mail efter bokad resa på detta vis.
Tur att det bara var ett ben som bokades med SAS iaf!
Det kan komma tidtabellsändring mm som gör att mail skickas ut. Man brukar ju även få mail om att det inte är långt till avresa mm.
 

ilon

Medlem
Alltså är det SAS som inte gjort något bra eller du som har gjort ett misstag? Tänk om det var tvärtom, att du lagt in kontaktuppgifter men SAS inte hör av sig till båda? Folk hade blivit mer upprörda än när det inte fanns smoothie.

Så i detta fall, beskyll inte SAS för ditt misstag.

Jag begick absolut ett misstag som lade in båda våras eurobonusnummer, och det har jag lärt mig av.
Att SAS mailar ut reklam för att göra merförsäljning (vilket detta är), utöver bokningsbekräftelse (till vid bokning angiven mailadress anser jag dock fortfarande vara klumpigt av dem.
 

ilon

Medlem
Det kan komma tidtabellsändring mm som gör att mail skickas ut. Man brukar ju även få mail om att det inte är långt till avresa mm.
Detta brukar väl dock gå till adress angiven vid bokning, inte till (eventuell) adress knuten till resp resenärs Eurobonus konto?
 

DanielKif

Medlem
Jag begick absolut ett misstag som lade in båda våras eurobonusnummer, och det har jag lärt mig av.
Att SAS mailar ut reklam för att göra merförsäljning (vilket detta är), utöver bokningsbekräftelse (till vid bokning angiven mailadress anser jag dock fortfarande vara klumpigt av dem.
Den enda som gjort något klumpigt i ditt fall är du.
För det är du som inte förstått hur det fungerar.
Självklart kan SAS skicka ut info i samband med flighter.
Vill du överaska något så lägger man in eurobonusnummer/kontaktuppgifter i efterhand.
 

Hachans

Medlem
Den enda som gjort något klumpigt i ditt fall är du.
För det är du som inte förstått hur det fungerar.
Självklart kan SAS skicka ut info i samband med flighter.
Vill du överaska något så lägger man in eurobonusnummer/kontaktuppgifter i efterhand.

Får fortfarande rysningar när jag tänker på hur länge jag lyckades hålla en New York-resa hemlig för min nu exsambo och SAS skickar SMS om att man ska komma tidigt för passkontrollen.

Men ja, det var jag som var klantig och inte hade en tanke på det...
 

palmen

Moderator
Detta brukar väl dock gå till adress angiven vid bokning, inte till (eventuell) adress knuten till resp resenärs Eurobonus konto?
Jag vet inte då 99% av de bokningar jag gör är enbart för mig själv.
Men ju mer information man ger om eventuella medresenärer så att de eventuellt går att kontakta dom så finns risken att så kommer att göras. Alla flygbolag kommer att försöka själva på en massa saker, det är där de tjänar pengar, inte på själva flygbiljetten (för det mesta).
 

Torandi

Medlem
Ytterligare en sen flight med sas. Vanligtvis brukar det finnas någon förklaring, men idag verkade det mest vara personalen som tog det väldigt piano och började borda sent, så man missade slot tiden.
 
Toppen