Hej,
Jag skulle vilja ha hjälp med vad som är rimligt att få i kompensation för nedanstående händelse.
Den 20e december ska jag flyga Luleå - Östersund. Jag är bokad på SK019, LLA-ARN samt SK074 ARN-OSD.
SK019 skall avgå 19:30 och landa på Arlanda 20:45 och SK074 skall avgå 21:30 och landa i Östersund 22:30.
Flyget från Luleå blir 1,5 timme försenat och avgår vid 21. Dock får jag även meddelande i SAS-appen att flyget från ARN-OSD (SK074) är försenat till 23.05.
När jag vid 22.15 landar på Arlanda springer jag till gate 42 (Där SK074 till Östersund står)
Jag blir lättad av att se att dem ej börjat boarding och tänker då att jag hade tur som kom med.
Jag startar då telefonen och har fått en SMS att jag blivit ombokad till 08.10 dagen efter...
Jag börjar då diskutera med en kvinna i gaten och påpekar att det måste blivit något fel då det är detta plan (SK074) som jag har bokat och skall åka med.
Jag får då svaret att planet är fullbokat och att jag är ombokad till morgonen efter (Jag bokade denna resa för ca 2,5 månader sedan)
När boarding sedan är klar börjar dem släppa på folk på väntelista... Jag blir naturligtvis helt vansinnig då jag anser att jag som är bokad på planet borde få åka före de som står på väntelista.
Jag får till slut, mycket arg och irriterad, finna mig i situationen och gå mot bagagebandet. Döm om min förvåning när ingen väska finns där... Jag frågar efter den i luckan i ankomsthallen och får då svaret att den kommer med mitt flyg nästa morgon och jag kommer få den i Östersund. Jag får då en necessär samt en hotellvoucher på Radisson Arlanda... Inte precis det jag längtat efter då jag ligger borta på hotell otroligt mycket på veckorna.
Vad tycker ni är rimligt att kräva mot bakgrund av ovanstående? Jag anser att detta beteende är helt oförlåtligt.
Jag är EBG och kommer i April att vara EBD, så jag flyger en del med SAS.