Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Efter servering av oätlig kub i Plus, så vägras jag en pizza/sandwich innan alla som vill köpa det i Go har gjort det. Efter servering i Go, så finns naturligtvis inget kvar att äta utom chips :(

Dåligt, då dom tydligt ropar ut före servering att i Plus ska man få välja fritt ur cafe sortimentet...

Inte första gången det hänt iofs, men kände att jag måste grina av mig lite.
Det här tycker jag är direkt svagt av SAS! Om ngn i PLUS inte vill ha kuben utan föredrar ngt annat, ska den självklart få det, sedan får man väl sälja kuben i GO.
Fritt val av mat/dryck är ju det enda som skiljer PLUS från GO ombord (samma stolar och ingen garanterad seat block).
Finns det ingen hos SAS som reflekterar över sånt här? :rolleyes:o_O

Edit. SAS kanske aldrig har lyckats sälja kuben i GO? :D

Fritt val av mat/dryck är ju det enda som skiljer PLUS från GO ombord (samma stolar och ingen garanterad seat block).
Lösningen när man vill ha pizzabiten är att göra self-downgrade till Go. Som Diamond får man ju fortsatt fri dryck. (Har inte provat själv, men jag har en kollega som gjorde det, och det fungerade)

Edit. SAS kanske aldrig har lyckats sälja kuben i GO? :D
Tja, den går väl att sälja första gången till omedvetna resenärer, som inte vet var de får..

Har inte med som ingår att göra men om man nu vet att man får måltid på flyget så får man ju beställa specialmåltid om man inte kan äta något annat. Känns lite fel att gnälla att man man får t.ex. kött då, annan grej om de missats i catering.

Ja precis.. Men jag tycker det är svagt av SAS att köra på att det är kuben som gäller och inget annat i Plus..Plus vattnas ur hela tiden.

Det är mycket som SAS har gjort fel idag.
Ett fel just nu är att man låter totalt desorienterade människ....varelser boka biljetter.
Boarding i OSL är bedrövlig.
OSL-ARN är alltid värst vad gäller boarding.

Man borde se över vem man säljer biljetter åt.
Något är fel på dessa varelser
Prova en norwegian flygning så får du träffa de som sållats bort...det kommer göra dig gott o du får nya perspektiv ;)

Hej,
Jag skulle vilja ha hjälp med vad som är rimligt att få i kompensation för nedanstående händelse.

Den 20e december ska jag flyga Luleå - Östersund. Jag är bokad på SK019, LLA-ARN samt SK074 ARN-OSD.
SK019 skall avgå 19:30 och landa på Arlanda 20:45 och SK074 skall avgå 21:30 och landa i Östersund 22:30.
Flyget från Luleå blir 1,5 timme försenat och avgår vid 21. Dock får jag även meddelande i SAS-appen att flyget från ARN-OSD (SK074) är försenat till 23.05.
När jag vid 22.15 landar på Arlanda springer jag till gate 42 (Där SK074 till Östersund står)
Jag blir lättad av att se att dem ej börjat boarding och tänker då att jag hade tur som kom med.
Jag startar då telefonen och har fått en SMS att jag blivit ombokad till 08.10 dagen efter...
Jag börjar då diskutera med en kvinna i gaten och påpekar att det måste blivit något fel då det är detta plan (SK074) som jag har bokat och skall åka med.
Jag får då svaret att planet är fullbokat och att jag är ombokad till morgonen efter (Jag bokade denna resa för ca 2,5 månader sedan)
När boarding sedan är klar börjar dem släppa på folk på väntelista... Jag blir naturligtvis helt vansinnig då jag anser att jag som är bokad på planet borde få åka före de som står på väntelista.
Jag får till slut, mycket arg och irriterad, finna mig i situationen och gå mot bagagebandet. Döm om min förvåning när ingen väska finns där... Jag frågar efter den i luckan i ankomsthallen och får då svaret att den kommer med mitt flyg nästa morgon och jag kommer få den i Östersund. Jag får då en necessär samt en hotellvoucher på Radisson Arlanda... Inte precis det jag längtat efter då jag ligger borta på hotell otroligt mycket på veckorna.

Vad tycker ni är rimligt att kräva mot bakgrund av ovanstående? Jag anser att detta beteende är helt oförlåtligt.
Jag är EBG och kommer i April att vara EBD, så jag flyger en del med SAS.

Toppen