LarsCph
Medlem
Jeg har en rejse til Stockholm tirsdag-onsdag den kommende uge hvor jeg var booket med SK0104 fra Malmö Sturup til Arlanda tirsdag 23/10 klokken 8.45-09.50. Jeg fik her til eftermiddag besked fra SAS om at jeg var booket om til SK0106 på samme rute bare 9.40-10.50. Det viser sig at SK0104 er aflyst. Jeg kan ikke bruge den senere afgang da jeg skal være i Stockholm på et bestemt tidspunkt.
Jeg ser på SAS.DK at der er plads på flyet 7.15-8.25 - dog kun i SAS Plus (6 sæder) og min udrejse er booket i SAS Go. Jeg ringer til SAS kundeservice og fortæller at min rejse er ændret og jeg har brug for at blive booket om. Han slår min booking op og siger at der er desværre ingen tidligere afgang. Jeg spørger specifikt til 7.15 afgangen og siger at jeg kan se pladser på SAS.DK. Han siger så, at det kan jeg ikke bookes om til da det er i en anden klasse end SAS Go. Det er jeg ikke tilfreds med og siger, at det faktisk ikke er mig men SAS som har aflyst det oprindeligt bookede fly. Det er han ligeglad med. Jeg spørger så om jeg kan bookes om til 7.15 mod merbetaling til Plus. Det kan jeg godt, og prisen vil være 1850 DKK (til sammenligning sælges den på SAS.DK til 1934 DKK). Jeg siger så at det forstår jeg ikke for min SAS GO billet var dyrere end 75 kr. Han siger så at det er på grund af ombooking gebyr til højere klasse og det kan han ikke gøre noget ved (!).
Jeg foreslår også at booke mig om til BRA som har en afgang 7.45 men "dem har SAS ikke noget samarbejde med så det kan jeg ikke". Han tilbyder at annullere min udrejse så jeg kan booke andet, men det er jo væsentligt dyrere nu.
Jeg var mildt sagt lidt rystet over den manglende hjælpsomhed og spørger så om hvad der er fra København. Der var plads i Go på SK1416 som flyver 8.00-9.10. Det er bare ikke set i bakspejlet særlig praktisk da jeg så rejser fra Kastrup og skal hjem til Bromma - hvilket betyder at jeg har udgift til taxi - da jeg af gode grunde ikke kan køre i min egen bil.
Under telefonsamtalen spørger jeg om jeg kan tale med en overordnet som kan tage imod mine synspunkter, men det er ikke muligt. Jeg skal skrive en klage via SAS.DK/FEEDBACK men det kan jeg først når rejsen er slut.
Jeg er ærlig talt skuffet over den manglende imødekommenhed hos SAS og det var kun fordi jeg har mulighed for at flyve fra København at de kan få mig frem som planlagt. Men så med ekstra tidsforbrug i Kastrup (ingen fast track, større lufthavn) og øget omkostning til transport.
Nu overvejer jeg så om EU-forordning 261/2004 ikke siger at SAS skal gøre "alt" for at få mig afsted som er muligt. Det vil sige inklusive booke mig om på et alternativt flyselskab (BRA) fra min oprindelig planlagte afrejselufthavn eller måske bare booke mig til 7.15 flyet i SAS Plus (som om der er nogen som helst forskel fra Bromma til Stockholm på go vs plus). Er der nogen som ved det og kan henvise til præcist ordlyd? For så ringer jeg til SAS kundeservice igen og beder dem fikse det med henvisning til det. Det passer mig ærlig talt utrolig dårligt at skulle via Kastrup.
Jeg plejer ellers at flyve BRA indenrigs i Sverige men syntes det var smart at prøve SAS. Det er det så åbenbart ikke :/
Jeg ser på SAS.DK at der er plads på flyet 7.15-8.25 - dog kun i SAS Plus (6 sæder) og min udrejse er booket i SAS Go. Jeg ringer til SAS kundeservice og fortæller at min rejse er ændret og jeg har brug for at blive booket om. Han slår min booking op og siger at der er desværre ingen tidligere afgang. Jeg spørger specifikt til 7.15 afgangen og siger at jeg kan se pladser på SAS.DK. Han siger så, at det kan jeg ikke bookes om til da det er i en anden klasse end SAS Go. Det er jeg ikke tilfreds med og siger, at det faktisk ikke er mig men SAS som har aflyst det oprindeligt bookede fly. Det er han ligeglad med. Jeg spørger så om jeg kan bookes om til 7.15 mod merbetaling til Plus. Det kan jeg godt, og prisen vil være 1850 DKK (til sammenligning sælges den på SAS.DK til 1934 DKK). Jeg siger så at det forstår jeg ikke for min SAS GO billet var dyrere end 75 kr. Han siger så at det er på grund af ombooking gebyr til højere klasse og det kan han ikke gøre noget ved (!).
Jeg foreslår også at booke mig om til BRA som har en afgang 7.45 men "dem har SAS ikke noget samarbejde med så det kan jeg ikke". Han tilbyder at annullere min udrejse så jeg kan booke andet, men det er jo væsentligt dyrere nu.
Jeg var mildt sagt lidt rystet over den manglende hjælpsomhed og spørger så om hvad der er fra København. Der var plads i Go på SK1416 som flyver 8.00-9.10. Det er bare ikke set i bakspejlet særlig praktisk da jeg så rejser fra Kastrup og skal hjem til Bromma - hvilket betyder at jeg har udgift til taxi - da jeg af gode grunde ikke kan køre i min egen bil.
Under telefonsamtalen spørger jeg om jeg kan tale med en overordnet som kan tage imod mine synspunkter, men det er ikke muligt. Jeg skal skrive en klage via SAS.DK/FEEDBACK men det kan jeg først når rejsen er slut.
Jeg er ærlig talt skuffet over den manglende imødekommenhed hos SAS og det var kun fordi jeg har mulighed for at flyve fra København at de kan få mig frem som planlagt. Men så med ekstra tidsforbrug i Kastrup (ingen fast track, større lufthavn) og øget omkostning til transport.
Nu overvejer jeg så om EU-forordning 261/2004 ikke siger at SAS skal gøre "alt" for at få mig afsted som er muligt. Det vil sige inklusive booke mig om på et alternativt flyselskab (BRA) fra min oprindelig planlagte afrejselufthavn eller måske bare booke mig til 7.15 flyet i SAS Plus (som om der er nogen som helst forskel fra Bromma til Stockholm på go vs plus). Er der nogen som ved det og kan henvise til præcist ordlyd? For så ringer jeg til SAS kundeservice igen og beder dem fikse det med henvisning til det. Det passer mig ærlig talt utrolig dårligt at skulle via Kastrup.
Jeg plejer ellers at flyve BRA indenrigs i Sverige men syntes det var smart at prøve SAS. Det er det så åbenbart ikke :/