Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nu blir jag riktigt trött... igen.

Åkte sista leget med en atr72 mellan cph och got ikväll.

Är diamond och åker plus. Själv klart räknar man att prio taggen på bagaget skall fungera även om det nästan aldrig kommer först ut på bandet...

Men när man väljer att lämna prio bagage kvar i Köpenhamn blir jag riktigt sur på riktigt. Någon bättre, läs mycket, hantering kunde man ha.

Dock cred igen till de två herrar i bagage claim disken. Den ena visste sedan innan vad jag hette och som vanligt ett bra bemötande.

Dock bekräftade de att det vara bar mitt bagage som inte fick plats.

Tycker det är riktigt dålig

Vax
Riktigt uselt faktiskt. Selektivt plockat bort en prio-väska...
 
Jag har under de senaste två veckorna tagit morgon planet från CPH till London tre gånger med SAS och har upptäckt att det är inte SAS som flyger denna sträcka, utan en lokalt danskt bolag. Det finns väl ett skäl att man väljer SAS istället för andra alternativ, vill jag ha en flight av ett museum flyg så bokar jag detta på en flyg show, inte en reguljär flight. Dessutom är det så lite benutrymmet att jag inte ens kan fälla ner mitt Brick bord, knän är i vägen.
Flighten utfördes av DAT... en gammal MD-82 tror jag. Jag har nu bokat om alla flyg mellan cph och London till BA.
Jag inser att det stod på bokningen, men det är något jag aldrig kollar. Om SAS måste ta in extra kapacitet ( förstår att man måste göra det när något går fel) så kan man väl försöka ta något som är lik värdigt

Hade du hellre sett att flyget blev inställt?
Jag tycker det är en bra grej att de hyr in någon annan istället för att ställa avgångar.

Såklart är det inte kul att åka ett gammalt flygplan men annat än komfort/bränsleförbrukning är det inte osäkert på nåt sätt
 
Hade du hellre sett att flyget blev inställt?
Jag tycker det är en bra grej att de hyr in någon annan istället för att ställa avgångar.

Såklart är det inte kul att åka ett gammalt flygplan men annat än komfort/bränsleförbrukning är det inte osäkert på nåt sätt
Vad som vore bra är om de omedelbart löser problemen med samtliga underleverantörer. Flyga sådant där skräp är inte acceptabelt.
 
Vad som vore bra är om de omedelbart löser problemen med samtliga underleverantörer. Flyga sådant där skräp är inte acceptabelt.
Helt enig!

Men jag tror de inte vill annat än just det.
Operatörer med överkapacitet på nyare maskiner verkar inte finnas tillgängliga nu.

Så valen som finns:
1/ Ställ in
2/ Flyg med gammal MD83
 
3 flighter i plus idag och allt frid och fröjd till sista längre flighten där jag hoppades få lite mat att äta. Fanns inget att servera plus förutom någon torr macka som kändes några dagar gammal.

Tråkigt när man för en gångs skull åker plus och de väljer att inte lasta rätt catering.
Personalen ombord verkade skämmas och skulle skriva en rapport om det. De levererade åtminstone ett bra bemötande och gjorde vad de kunde. Inte deras fel att man inte lastar ombord det som bör finnas.
 
Vet ej om det är så dåligt men det är inkonsekvent iaf. När jag klev ombord imorse så sa de att pga. det var så få på planet så boardar vi alla samtidigt. Undrar när de tar det beslutet. Kan tilläggas att det var mindre än vanligt men det var inte frågan om bara ett 20-tal heller.
 
Toppen