Är det bara jag som sätter telefonen i flight mode när vi står uplined för start på banan och stänger av flight mode sekunden efter att vi landat innan vi ens bromsat klart???
Är det bara jag som sätter telefonen i flight mode när vi står uplined för start på banan och stänger av flight mode sekunden efter att vi landat innan vi ens bromsat klart???
Heter flygplansläge på svenska (iOS).Vad är flightmode för något??
Märkligt att denna funktion inte finns automatiskt i alla mobiltelefoner ?Hjulen lämnar runway = flightmode på
Hjulen nuddar runway = flightmode av
Märkligt att denna funktion inte finns automatiskt i alla mobiltelefoner ?
Hur svårt kan det va ?
GPS-hastighet > 200 km/h och stiger uppåt -> FlightMode på.
GPS-hastighet < 100 km/h -> FlightMode av.....typ...
/ TT
Märkligt att denna funktion inte finns automatiskt i alla mobiltelefoner ?
Hur svårt kan det va ?
GPS-hastighet > 200 km/h och stiger uppåt -> FlightMode på.
GPS-hastighet < 100 km/h -> FlightMode av.....typ...
/ TT
Jo, jag vet att GSM-nätet tappar du kontakten med på ca 3500 meter höjd - men risken finns ju att din telefon får fnatt när den ska försöka uppdatera nätet med alla nya master/basstationer som swischar förbi på marken så att batteriet tar slut (eller i värsta fall blir överhettat och brinner upp) efter en kort stundDet behövs inte, mobilen slutar ändå fungera på hög höjd och i höga hastigheter eftersom GSM inte är designat för att fungera på det sättet.
Men flygbolagen vill att man ska ha fokus i planet, telefonbolagen att ingen ska belasta näten ovanifrån och så finns det plan som inte är certifierade för att ej vara känsliga för mobilsignaler. Alla anledningar att ha flightmode på/av som man blir ombedd.