Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag vill i alla fall minnas att jag själv har blivit utslängd någon gång och läser man SAS' facebook sida så är det massor som under längre tid har klagat på att chatten inte funkar.
Jag har slutat använda chatten av just den anledningen. Man sitter i kö och nästa gång man kollar rutan är man utslängd pga inaktivitet. Helt meningslöst.

Jag har slutat använda chatten sedan länge av den enkla anledningen att jag aldrig fick några vettiga svar där pga uppenbara kunskapsbrister hos den som svarade; detta är åtminstone min erfarenhet.

AAEDCD99-4B21-4628-9A5E-3063A421E1E4.jpeg 8D092678-3B74-49C7-B20F-20B00A843573.jpeg Ovanstående är från samma flight, SK940 igår. Kabinpersonal på SAS måste bli bättre på att säga åt idioter att sluta bete sig som idioter. Är de här stjärnskotten lika vidriga av sig när
De sitter i trängre ekonomisäten? Jag har inga problem med att säga till folk när jag ser något sånthär men inte är det mitt jobb att göra det. Om kabinpersonalen är konflikträdda på sådär typiskt Skandinaviskt vis så är det ju väldigt hög risk att även personen som får en stinkande j*vla fot i bakhuvudet också är det.

Visa bifogad bild 73884 Visa bifogad bild 73885 Ovanstående är från samma flight, SK940 igår. Kabinpersonal på SAS måste bli bättre på att säga åt idioter att sluta bete sig som idioter. Är de här stjärnskotten lika vidriga av sig när
De sitter i trängre ekonomisäten? Jag har inga problem med att säga till folk när jag ser något sånthär men inte är det mitt jobb att göra det. Om kabinpersonalen är konflikträdda på sådär typiskt Skandinaviskt vis så är det ju väldigt hög risk att även personen som får en stinkande j*vla fot i bakhuvudet också är det.
Jag har också varit med om sådana människor. Då tar jag en bild demonstrativt. Då brukar personen i fråga undra varför jag tar en bild. Då blir mitt svar "det finns hemsidor där man kan lägga ut bilder på människor som inte kan uppföra sig på flygplan och jag tycker ditt beteende passar in där".

Detta brukar få vederbörande att lugna ner sig.

Visa bifogad bild 73884 Visa bifogad bild 73885 Ovanstående är från samma flight, SK940 igår. Kabinpersonal på SAS måste bli bättre på att säga åt idioter att sluta bete sig som idioter. Är de här stjärnskotten lika vidriga av sig när
Visar ännu en gång att pengar inte kan köpa stil, manér eller elegans..
Fötter, med eller utan skor, på fel ställe är ett relativt vanligt förekommande beteende i kollektivtrafiken annars.:rolleyes:

Jag har faktiskt bara sett det beteendet i Plus och högre. Speciellt på Arlanda-Genevelinjen

Lika irriterande kan de som sätter fötterna eller knäna i framförvarande ryggstöd och tar spjärn vara. Antingen skakar man varje gång de rör sig eller så känner man av att den där förbaskade vinkeln är något ändrad. Vuxna som beter sig som barn.

Satt en "sån där" på sk910 idag också. Riktigt irriterande hur "vuxna människor" inte kan bete sig...

Under all kritik i morse, kön till prio check-in var väldigt lång, tog närmare 40 minuter. Massa folk med ski bags etc som hade kunnat använda maskinerna och prio bag drop! SAS borde ha haft personal på plats som frågade folk i kön om de skulle till USA eller inte och hjälpt dem med automat-check in och bag drop annars (resenärer till USA får inte använda bag drop).
Säkert 8 automater som inte funkade heller, ej godkänt. Visa bifogad bild 73534
Jag åkte till Amsterdam samma dag, var totalt kaos på Arlanda kan jag hålla med om, och ingen använda automaterna.

Tycker ändå de värsta var att alla köade till GULD / BUSINESS countern. Jag gick in från sidan frågade en i personalen om verkligen alla dessa människor reser plus eller har guld. Han svarade "alla fular sig", jag var måttligt glad och han hoppade snabbt in bakom disken och checkade in mig... Bad även om ursäkt över allt "virrvarr" som han kallade de.

Tycker ändå de värsta var att alla köade till GULD / BUSINESS countern. Jag gick in från sidan frågade en i personalen om verkligen alla dessa människor reser plus eller har guld. Han svarade "alla fular sig", jag var måttligt glad och han hoppade snabbt in bakom disken och checkade in mig... Bad även om ursäkt över allt "virrvarr" som han kallade de.

Om ALLA köade till business/Guld så skulle du ju ha gått till economydisken där det måste ha varor tomt. ;)

Toppen