Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Sitter just nu på SK403 ute vid hangaren på Kastrup och väntar på att SAS ground handling ska köra fram trappor så att vi ska få stiga av. Men då SAS ground handling strejkar så har vi blivit sittande i 30min redan, befarar att vi kommer få sitta några timmar till. Vilka är mina rättigheter?

Trafiken ska vara igång vid tolv igen tydligen när arbetet återupptas på ground handling.

Fortsättning på temat - "Följande fungerar i båda trådarna"

Gjorde en gateuppgradering från PLUS->Business på SK964, HKG-ARN, i mitten av september, för 35 000 Eurobonuspoäng. Ännu har SAS inte dragit några poäng från mitt konto, samtidigt som de har gett mig baspoängen för resan.

Dåligt: SAS verkar inte ha full kontroll på sina system
Bra: Jag fick gratis uppgradering till Business

Fortsättning på temat - "Följande fungerar i båda trådarna"

Gjorde en gateuppgradering från PLUS->Business på SK964, HKG-ARN, i mitten av september, för 35 000 Eurobonuspoäng. Ännu har SAS inte dragit några poäng från mitt konto, samtidigt som de har gett mig baspoängen för resan.

Dåligt: SAS verkar inte ha full kontroll på sina system
Bra: Jag fick gratis uppgradering till Business
I detta fall tror jag inte det är något fel på systemen, utan en miss från incheckningspersonalen som förlagt lappen/glömt mata in dina uppgifter i systemet eller kanske skrivit fel på en siffra på ditt EB-nr. Detta görs ju manuellt och poängen dras DIREKT om alla uppgifter matas in och är korrekta. Har uppgraderat flera gånger i gate och 30sek efter upgrade är poängen dragna, till skillnad mot vilken tid det tar att få in dem efter avklarad flygning...

Kapten på SK935 meddelade precis att 2 containers har lastats ombord nu 5 minuter efter utsatt avgångstid och vi väntar på besked om resten.
Hur många containers med bagage brukar det vara?

Toppen