Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Stämmer. Revenue.

Tror tyvärr inte kundtjänst man ringer till tittar mycket på hur lojal man är
Bevisligen är det skillnad på kundtjänst och kundtjänst, det ser vi nu när problemet har lösts. HUACA hjälpte uppenbarligen.
Tallinn-folket = service minded (oavsett 2-4-1 eller SAS after hours), förstod problemet, konsekvensen och värdet i en snabb och smidig lösning som knappt lär kosta SAS något.

Vissa i Sveg ska vi inte ens börja prata om... då lär jag bli varnad här på BC.

Stämmer. Revenue.

Bevisligen är det skillnad på kundtjänst och kundtjänst, det ser vi nu när problemet har lösts. HUACA hjälpte uppenbarligen.
Tallinn-folket = service minded (oavsett 2-4-1 eller SAS after hours), förstod problemet, konsekvensen och värdet i en snabb och smidig lösning som knappt lär kosta SAS något.

Vissa i Sveg ska vi inte ens börja prata om... då lär jag bli varnad här på BC.
I Tallinn hamnar du bara om du är guld eller högre (om man inte gör en amex-bokning) eller begär engelsk support.
Jag har alltid fått bäst service från Tallinn, men det finns några stjärnor på svenska kundtjänsten också som jag fått prata med på sistone.

Det enda det kostar SAS är vad som konsumeras ombord som inte är flytande och det är en väldigt liten kostnad jämfört med vad de tjänar i "goodwill" i detta fall.

Varför slänger de upp Boarding på monitorerna i Köpenhamn innan besättningen ens är ombord. Upplevde detta idag vid Boarding till San Francisco flighten. Redan 1h innan stod det boarding, var vid gate för att uppgradera och då kom piloterna. Fick info att de planerade starta boarding ca 25-30 minuter senare. Go to gate kunde jag accepterat men inte Boarding 30 minuter innan man börjar boarda.

Varför slänger de upp Boarding på monitorerna i Köpenhamn innan besättningen ens är ombord. Upplevde detta idag vid Boarding till San Francisco flighten. Redan 1h innan stod det boarding, var vid gate för att uppgradera och då kom piloterna. Fick info att de planerade starta boarding ca 25-30 minuter senare. Go to gate kunde jag accepterat men inte Boarding 30 minuter innan man börjar boarda.
Kanske skulle vara Boarding Crew?

Tycker man ser det då och då på longhaul även på ARN. Det är väl för att de vill få in folk i "gate-loungen" som de så vackert kallar den. När du väl gått in där så är du ju tekniskt sett boardad (eftersom ditt boarding-kort är scannat till den statusen), även om du inte är ombord på planet.

Sedan att det är j-igt irriterande är en annan sak...

SK463 Oslo-Köpenhamn nå ikväll. Någon i SAS lyckades inte att skicka min koffert med rätt flygplan. Så jag fick invänta det nästa plan (SK1475) som ankom nästan en och en halv timme senare.... Det som var konstigt var att när bagagen från SK463 kom dök det också upp en del bagage märkt SK1475 som ännu inte hade anlänt!

Det som var konstigt var att när bagagen från SK463 kom dök det också upp en del bagage märkt SK1475 som ännu inte hade anlänt!
Det råkade jag ut för för några veckor sedan, flög TOS-SK-OSL-WF-GOT med osedvanligt långt stopp i OSL. När jag väl kom fram till GOT så stod jag och väntade på kabinväskan som jag checkat in av ren lathet och svor lite när bandet stannade utan att min väska kommit ut. När jag tagit mig bort till rätt handlingbolag (WF har inte samma som SK längre) visade det sig att min väska stod utanför och damen bakom luckan förklarade att den kommit med planet innan samt ursäktade sig ganska många ggr viskandes "de får ju inte göra så här....". Jag skakade på huvudet och gick glatt till bilen...

Toppen