Det är väl Revenue?Blev bokad i bokningsklass S
Bevisligen är det skillnad på kundtjänst och kundtjänst, det ser vi nu när problemet har lösts. HUACA hjälpte uppenbarligen.Tror tyvärr inte kundtjänst man ringer till tittar mycket på hur lojal man är
I Tallinn hamnar du bara om du är guld eller högre (om man inte gör en amex-bokning) eller begär engelsk support.Stämmer. Revenue.
Bevisligen är det skillnad på kundtjänst och kundtjänst, det ser vi nu när problemet har lösts. HUACA hjälpte uppenbarligen.
Tallinn-folket = service minded (oavsett 2-4-1 eller SAS after hours), förstod problemet, konsekvensen och värdet i en snabb och smidig lösning som knappt lär kosta SAS något.
Vissa i Sveg ska vi inte ens börja prata om... då lär jag bli varnad här på BC.
Kanske skulle vara Boarding Crew?Varför slänger de upp Boarding på monitorerna i Köpenhamn innan besättningen ens är ombord. Upplevde detta idag vid Boarding till San Francisco flighten. Redan 1h innan stod det boarding, var vid gate för att uppgradera och då kom piloterna. Fick info att de planerade starta boarding ca 25-30 minuter senare. Go to gate kunde jag accepterat men inte Boarding 30 minuter innan man börjar boarda.
Tycker man ser det då och då på longhaul även på ARN. Det är väl för att de vill få in folk i "gate-loungen" som de så vackert kallar den. När du väl gått in där så är du ju tekniskt sett boardad (eftersom ditt boarding-kort är scannat till den statusen), även om du inte är ombord på planet.Varför slänger de upp Boarding på monitorerna i Köpenhamn innan besättningen ens är ombord. Upplevde detta idag vid Boarding till San Francisco flighten. Redan 1h innan stod det boarding, var vid gate för att uppgradera och då kom piloterna. Fick info att de planerade starta boarding ca 25-30 minuter senare. Go to gate kunde jag accepterat men inte Boarding 30 minuter innan man börjar boarda.
Ett jäkla oskick. Stod Boarding i minst 30 minuter utan att Boarding pågår. Man blir ju lite nojig då att komma till gate sent när man hellre sitter i loungen och tar det lugnt.Kanske skulle vara Boarding Crew?
Det råkade jag ut för för några veckor sedan, flög TOS-SK-OSL-WF-GOT med osedvanligt långt stopp i OSL. När jag väl kom fram till GOT så stod jag och väntade på kabinväskan som jag checkat in av ren lathet och svor lite när bandet stannade utan att min väska kommit ut. När jag tagit mig bort till rätt handlingbolag (WF har inte samma som SK längre) visade det sig att min väska stod utanför och damen bakom luckan förklarade att den kommit med planet innan samt ursäktade sig ganska många ggr viskandes "de får ju inte göra så här....". Jag skakade på huvudet och gick glatt till bilen...Det som var konstigt var att när bagagen från SK463 kom dök det också upp en del bagage märkt SK1475 som ännu inte hade anlänt!