Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nu har SAS totalt tappat fattningen och förklarat krig mot oss resenärer igen. Denna gång har de försökt smyga in ändringen för att jag inte skulle märka det men sådan tur har de inte.

Hur j-val svårt ska det vara att ha en chokladmuffin ombord? Och då menar jag en med bara choklad, inte en massa annan fyllning som kola eller, ännu värre, blåbär (som de infört nu). Jag har inget emot att de inför alternativ, men låt bli den vanliga chokladvarianten!!

Nu kommer kampanj 2.0 för chokladmuffinsens återinförande att påbörjas!

Nu har SAS totalt tappat fattningen och förklarat krig mot oss resenärer igen. Denna gång har de försökt smyga in ändringen för att jag inte skulle märka det men sådan tur har de inte.

Hur j-val svårt ska det vara att ha en chokladmuffin ombord? Och då menar jag en med bara choklad, inte en massa annan fyllning som kola eller, ännu värre, blåbär (som de infört nu). Jag har inget emot att de inför alternativ, men låt bli den vanliga chokladvarianten!!

Jag stöder @agehall s kamp för chokladmuffinsen... Hur kan dom göra så här?

Jag känner mig som en Djurgårdare mållös!
Nu klipper jag kortet, har varit EBG eller högre sedan 1992 (två år innan @Jonas C föddes så slipper han skriva det) nu skall vi verkligen ut till Frösunda 1 maj, @fcx håller i detta.

Satt på flyget hem från Amsterdam till ARN i veckan och servering påbörjas men tyvärr så lämnades kunder som sitter vid höger exit row utan service trots ögonkontakt. När personalen går iväg med servicevagnen så trycker jag på "juice"knappen men inget händer, inte först när dom kommer med skräpvagnen och jag får chansen att beställa så reagerar dom, fick inte ens en ursäkt.

Jag känner mig som en Djurgårdare mållös!
Nu klipper jag kortet, har varit EBG eller högre sedan 1992 (två år innan @Jonas C föddes så slipper han skriva det) nu skall vi verkligen ut till Frösunda 1 maj, @fcx håller i detta.

Alla beställer chokladmuffins, och dom som får muffins som inte är choklad skickar ut dessa igen, nu måste vi börja köra lite konsumentmakt här....

Jag pingade dig om förändrinen redan 8 juni när nya menyn kom! ;)
SAS Go/Plus, meny | Sida 56 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Nu är de juni och ser att sommarmenyn finns ombord.

Nyheter:
• Smoothies: Mango är ersatt av Starfruit & yuzu
• Nya viner:
○ Selected: 2015 Maison Robert Oliver, Côtes du Rhône, Frankrike
○ Vitt: 2015 Stellenhoek Pinot Girgio Sydafrika
○ Rött: 2015 Stellenhoek Shiraz, Sydafrika
• Ny muffins. Ny chokaldmuffins med blåbärsfyllning (ping @agehall)
• Noterar att på charterflighterna så serveras fortfarande vårens viner. Tryckfel eller kör de verkligen ut resterna där?

Fanns någon av nyheterna lastade? Nej...

Just nu är jag mindre imponerad av SAS befann mig i Grekland med hemresa imorgon 9/11. Igår kväll/natt fick jag veta att ATC skulle strejka (kanske) av en kollega som skulle åka till Cypern från Aten.

Försökte ringa 24 timmars supporten men så fort det skulle kopplas över till London eller var de sitter så kopplades samtalet nere. Ingen info från SAS alls.

Både LH och Aegean hade börjat boka om folk och båda sas kärror cph och arn var redan full.

Och inte nog med det allt annat ut från Aten var fullt också pga ombokningarna från LH och A3. Fick till slut tag i en C biljett till Lyon med A3 och nu är LH resten av vägen hem.

Men poängen är varför inte SAS bryr sig mer om sina kunder än att kl 16 idag skicka ut ett sms att flighten är inställt och att man skall kontakt sin resebyrå som i detta fallet är SAS själva. Hade man gått ut med info så fort man fick infon hade möjligheterna varit mycket bättre för egen ombokning. Men icke. Jag förstår helt att man inte bara kan börja boka om folk direkt men info borde man kunna ge så man kan välja själv.

Hade inte kollega berättat det hade jag missat två möten nästa vecka.

Nå väl en trevlig upplevelse i A3 C klass istället.

Vax

Just nu är jag mindre imponerad av SAS befann mig i Grekland med hemresa imorgon 9/11.
Om du menar 9:e november, det är inte imorgon utan om ca en månad.
Ifall SAS har bokat om dig till det datumet, bör du kontakta dem omgående. Annars kommer du inte hem imorgon 9:e oktober.

Toppen