Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Absolut! Skriver de ut felaktig information borde de också stå för konsekvenserna av det. Lycka till

Men om du verkligen hade C bägge vägarna borde du då inte fått 2000p plus eventuell EBG/EBD-bonus?

Men vilket som, de har uppgivit en sak och borde stå för det

Absolut! Skriver de ut felaktig information borde de också stå för konsekvenserna av det. Lycka till

Men om du verkligen hade C bägge vägarna borde du då inte fått 2000p plus eventuell EBG/EBD-bonus?

Men vilket som, de har uppgivit en sak och borde stå för det

Du har nog rätt, jag har förmodligen bara haft C på ena sträckan(Jag ser det på mitt ena boardingkort)
Och jag har nyss börjat med MR så är tyvärr bara på silver men snart har jag flygit in mitt guld!

Tycker prioritetsborading fungerar extremt dåligt med SAS, detta kan till viss del skyllas på vissa resenärers beteende där det bara räcker med att köa oavsett vad man har för status.

Jag råkade ut för en ny variant häromdagen (första gången som guldresenär). De ropade upp att vi boardar först rad 1-6. Utan att nämna att det var plus eller säga att något om prioritetsbordning för guld/diamant.

Och det värsta är att det fungerade. Folk väntade snällt. Tydligen är det budskapet lättare att förstå. Men gav oss med status lite osäkerhet.

Jag råkade ut för en ny variant häromdagen (första gången som guldresenär). De ropade upp att vi boardar först rad 1-6. Utan att nämna att det var plus eller säga att något om prioritetsbordning för guld/diamant.

Och det värsta är att det fungerade. Folk väntade snällt. Tydligen är det budskapet lättare att förstå. Men gav oss med status lite osäkerhet.
Ja, folk verkar ha mer respekt för radnummer än plus. Kanske för att folk helt enkelt inte vet om att de inte sitter i plus, de har ju bara köpt "en biljett". Och det står ju faktiskt inte på boardingkortet om du har plus eller go.

Återigen - boardingrupper löser problemet! Hoppas verkligen det är dit man är på väg mot, med tanke på att fältet finns på boardingkorten nuförtiden.

Detta hör kanske mer hemma I Diamond tråden..... men: Jag gick upp till Diamond nivå I början av Maj och har ännu inte fått vare sig kort eller bagagetaggar. Ett antal samtal till supporten utan framgång, de bara svarar att "NU är det fixat så de kommer om en vecka". Samma sak med mail till diamond-supporten. Fortfarande inget resultat. (Ja, jag har korrekt svensk address inlagd i deras system).
Tyvärr vill fortfarande shorthaul se ett fysiskt kort för att man ska få sina förmåner. Scandic har "2 for 1" men vägrar ge det utan kort även om man kan visa appen.
Jag har bett att de skall förlänga min diamond-status med den tid jag inte haft kortet tillgängligt men "det går inte med våra regler".
Om detta är hur diamond-status fungerar har SAS lite att jobba på.

Last edited:
Detta hör kanske mer hemma I Diamond tråden..... men: Jag gick upp till Diamond nivå I början av Maj och har ännu inte fått vare sig kort eller bagagetaggar. Ett antal samtal till supporten utan framgång, de bara svarar att "NU är det fixat så de kommer om en vecka". Samma sak med mail till diamond-supporten. Fortfarande inget resultat. (Ja, jag har korrekt svensk address inlagd i deras system).
Tyvärr vill fortfarande shorthaul se ett fysiskt kort för att man ska få sina förmåner. Scandic har "2 for 1" men vägrar ge det utan kort även om man kan visa appen.
Jag har bett att de skall förlänga min diamond-status med den tid jag inte haft kortet tillgängligt men "det går inte med våra regler".
Även jag blev guld i början av maj. Fick mitt guldkort i augusti efter att jag sagt till supporten (3!!) gånger. Bagagetaggar beställde jag i Maj och fick inom en vecka, så det är SAS som är inkapabla till att skicka ut statuskort.

Även jag blev guld i början av maj. Fick mitt guldkort i augusti efter att jag sagt till supporten (3!!) gånger. Bagagetaggar beställde jag i Maj och fick inom en vecka, så det är SAS som är inkapabla till att skicka ut statuskort.
Japp, fast SAS skyller givetvis allt på leverantören av kort och att de är de som inte är kapabla att skicka ut korten....

Mig veterligen måste man själv beställa bagage taggar och kort för att få det, inget som kommer automatiskt. När du väl beställt kortet borde det komma inom någon vecka, tror de skickar ut dessa i batchar. Ombord räcker det med att visa appen för att få sina förmåner. Har du gjort bokningar som Ebg behöver du kontakta supporten så de kan uppdatera till EBD i dom.
Problemet med scandic låter konstigt, där har sas och scandic något att jobba på. Att springa runt med en plastbit för att visa vilken status man har känns lite 2005.

Toppen