Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

WiFi er kronisk ustabilt både hos SAS, Norwegian, Lufthansa og Emirates (av egen erfaring, utenom Norwegian hvor man lett kan lese at det er ustabilt :p ). Det er jo en grunn til at ikke SAS har valgt å utvide med WiFi på hele short haul flåten - det er så kronisk ustabilt enda. Og når man gjør mange korte hopp blir det hele litt redundant. Men på long haul mente man det kan være verdt, selv om det også her kan være problemer.

Jeg har aldri fått internett til å funke hos LH på 5 longhaul flights. Derfor tar jeg alltid WiFi-tilgjengelighet som en bonus, ikke en selvfølgelighet :)
Nu handlar det inte om att det var ostabilt utan helt ur funktion. På resor till HKG har det varit ostabilt över Ryssland då det ibland gått ner en stund. Crew berättade ju till och med att de inte lyckats laga det trasiga wifi ombord.

Håller med wifi är generellt under all kritik på hkg flighter. Har bara fungerat bra en gång, när planet gicl nästan tomt, då var det som 4g på telefonen

Sedan hade jag problem med sätet när det gick in i sängläge, då stolen ändrade "hårdhet" hela tiden, så det var liksom en mekanisk justering i sätet hela tiden vilket gjorde att sätet justerades typ varannan minut.
Det var inte så att massagefunktionen var igång och inte gick att stänga av?

Håller med wifi är generellt under all kritik på hkg flighter. Har bara fungerat bra en gång, när planet gicl nästan tomt, då var det som 4g på telefonen
Håller inte med. Lyckades till HKG ladda ner en årsrapport på 50 mb, jobba med den och sen skicka vidare. Utan problem. Till IAD funka det fint också.

Nu handlar det inte om att det var ostabilt utan helt ur funktion. På resor till HKG har det varit ostabilt över Ryssland då det ibland gått ner en stund. Crew berättade ju till och med att de inte lyckats laga det trasiga wifi ombord.

Ustabilt = fungerer, fungerer litt, fungerer ikke i det hele tatt i mix. Kanskje svensker har en annen definisjon av ustabilt?

Jeg har hatt to reiser over Russland, WiFi har fungert helt utmerket på disse flightene (ARN-HKG / HKG-ARN).
Med Lufthansa har jeg flydd MUC-YUL-MUC, SFO-MUC, FRA-AUH-FRA - WiFi har vært helt ute av funksjon på alle flightene.

Så det beviser jo at WiFi ombord i fly generelt sett er "hit or miss", og jeg mener man aldri skal basere seg på at det fungerer 100% - men heller tar en velfungerende WiFi-connection som en bonus på en god flyreise :)

Ustabilt = fungerer, fungerer litt, fungerer ikke i det hele tatt i mix. Kanskje svensker har en annen definisjon av ustabilt?
Ostabilt på svenska innebär att det fungerar lite då och då. Dvs på en flygning till LAX så kan det fungera 6 av 10 timmar, då är det ostabilt i och med att det både fungerar och inte fungerar.
När funktionen är utslagen i 10 dygn men det andra planet som flyger samma sträcka har fungerande wifi. Då är det inte ostabilt då är det trasigt / ur funktion. Så tror jag de flesta tolkar det.

Toppen