Jag tänkte jag skulle utnyttja lite poäng och åka till Florida över påsken. Ringde SAS poäng support för en vecka sedan och frågade om de hade någon Star Alliance biljett från Moskva till Miami till den 26e Mars, enkel, Business eller first class. Jo, de hade det med Lufthansa, så de tog 66 000 poäng för resan och skulle skicka en biljett samt hur mycket skatter jag skulle betala på email.
Jag tänkte inte så mycket mer på detta förrän idag eftersom jag skall åka imorgon. Jag har inte fått någon email, men det kan kanske gå till spam, går på min profil på sas.se för att hitta min biljett, ser att det har tagit 66 000 poäng förra helgen men ser ingen bokning.
Nu ringer jag till sas och frågar var min biljett är, de hittar mycket riktigt att jag har bokat, men de ställde aldrig ut någon biljett, så det finns ingen resa. De kollar om det finns någon bonus biljett imorgon i Business eller First, det finns det inte. Så de beklagar det hela och önskar mig lycka till att köpa en biljett Moskva till Miami för imorgon.
Så nu är det bara att ut att leta en biljett till imorgon bitti...
Jag har alltid tyckt att det varit svårt att boka bonus med sas jämnfört med andra, men detta tar nog priset.
Erik