Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Kunde du inte själv logga in och välja platser? Då ser man ju vilken som är första raden.
Tråkigt att du inte fått önskade platser dock, på supporten borde de ju definitivt se första raden i alla fall.
Rad 31 på gamla 340 kabinen är dock exit row, kan det varit så att det blivit equipment change och du därmed fått annan plats?
När jag bokade låg gamla set mappen kvar men det var klart att nya kabinen skulle användas vid min flygning. Om support/ incheckning inte vet konfiguration är det problem. Jag frågade faktiskt även I incheckning om 31 var främsta raden vilket de bekräftade. Så inte ens ett par timmar innan avgång får man rätt besked.
Min uppfattning är dessutom att den seat map som syns när man bokar inte stämmer. Det händer ofta mellan CPH-ARN att jag bokar en plats där det är bara 2 säten framför mig istället för 3 vilket ger bra utrymme. När man kommer ombord är det förstås 3 säten likförbannat.

När jag bokade låg gamla set mappen kvar men det var klart att nya kabinen skulle användas vid min flygning. Om support/ incheckning inte vet konfiguration är det problem. Jag frågade faktiskt även I incheckning om 31 var främsta raden vilket de bekräftade. Så inte ens ett par timmar innan avgång får man rätt besked.

Equipment change kan tyvärr ske sent. Mitt råd är ändå att själv logga in och kolla på seat map flera gånger, även så sent som när man står i gaten.

Min uppfattning är dessutom att den seat map som syns när man bokar inte stämmer. Det händer ofta mellan CPH-ARN att jag bokar en plats där det är bara 2 säten framför mig istället för 3 vilket ger bra utrymme. När man kommer ombord är det förstås 3 säten likförbannat.

På linjer inom EU är ju plus-kabinen dynamisk, så den kan ju ändras hela tiden genom att flytta en skylt. Däremot tjänar du inget på att sitta längst fram i den, så här är det ju inget reellt problem.

SGH briljerar i artighet och tydlighet idag. Jag är påväg från ARN till GOT efter veckans turné. Gate 32. Höll på att missa flyget hem, för när jag kliver på bland de 10 sista, står det fortfarande "Go to gate".

En person står vid gaten med Diamondkortet synligt, lite vid sidan om och väntar på personalens uppmärksamhet. Samtal sker. Gatepersonalen börjar:
- Servicedisken är idag bemannad.
- Jag undrar om det finns möjlighet att komma med ett tidigare flyg.
- Jag brukar alltid lösa det vid gate, om det finns plats.
- De brukar skicka mig till gaten, när det är nära avgång.
- Okej.
- [tystnad]
- Servicedisken ligger bort i korridoren...
Hon lommar iväg.

Jag påpekar att det står "Go to gate". Han svarar:
- Ja, och?
Sen ändrar han till boarding.

Ombord har sedan flera personer fått nya platser och en flygvärdinna, som inte är i tjänst får hjälpa till att försöka reda ut var folk skall sitta.

SGH briljerar i artighet och tydlighet idag. Jag är påväg från ARN till GOT efter veckans turné. Gate 32. Höll på att missa flyget hem, för när jag kliver på bland de 10 sista, står det fortfarande "Go to gate".

En person står vid gaten med Diamondkortet synligt, lite vid sidan om och väntar på personalens uppmärksamhet. Samtal sker. Gatepersonalen börjar:
- Jag undrar om det finns möjlighet att komma med ett tidigare flyg.
- Jag brukar alltid lösa det vid gate, om det finns plats.
- De brukar skicka mig till gaten, när det är nära avgång.
- Okej.
- [tystnad]
- Servicedisken ligger bort i korridoren...
Hon lommar iväg.

olo är du säker på att det var en riktig person som som det samtalades medo_O
Jag fick läsa det 2 ggn för att vara säker.
Det påminde mig om en annan fras man ofta hör i Sverige,
Ditt samtal är viktigt för oss....:rolleyes:

Dagens I-landsproblem kommer här...
Jag hade checkat in i god tid på SK185 i fredags och valt ett fönstersäte, (i Plus).
När jag går genom gate får jag en ny plats, mittensäte en rad framför.

Märkligt, när jag checkade in och valde plats fanns det bara 2 platser kvar på de 6 raderna i Plus. Nu hade man flyttat fram skylten så att det var Go fr o m rad 6. Men det fanns lediga platser längre bak i kabinen, blev erbjuden att byta till 22F!

Säkert pga "weight - distribution" eller andra goda skäl men jag ville ju ha min fönsterplats.... :(

Equipment change kan tyvärr ske sent. Mitt råd är ändå att själv logga in och kolla på seat map flera gånger, även så sent som när man står i gaten.

På linjer inom EU är ju plus-kabinen dynamisk, så den kan ju ändras hela tiden genom att flytta en skylt. Däremot tjänar du inget på att sitta längst fram i den, så här är det ju inget reellt problem.
Ett skäl för mig att jaga platser med benutrymme är inte en fråga om att kunna sitta bekvämt. Det är en fråga om att kunna sitta överhuvudtaget. Att klämmas in I ett säte där jag måste ha knäna högt upp pressade mot ryggstödet framför hela resan gör varken mig eller passageraren framför särskilt glad. Inte nog med att han inte kan luta sättet, han trycks faktiskt ytterligare en bit framåt. CC borde kunna göra en bedömning att situationen inte är lämplig och hjälpa till med platsbyte. Till exempel kan jag inte ha brickan på avsedd plats utan den balanserar jag så gott det går med resultat att den ibland välter. Jag är EBD (intjänad enbart i ekonomi....) så lite goodwill kunde de bjuda på.
--Benutrymme vs inte benutrymme
benutrymme.JPG

Toppen