Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Försenad hem. Gammal Jettime kärra som har den här dagshistoriken efter att ha studsat CPH-GOT hela dagen.

50bf87be44b9039edd6b6c0d61bd015a.jpg


Varför gör man ingen åtgärd och bryter ett sånt här försenings-domino tidigare på dagen? Och vi får info om vår försening 20 min innan avgång. De har vetat om det hela dagen. Dåligt SAS.
 
Försenad hem. Gammal Jettime kärra som har den här dagshistoriken efter att ha studsat CPH-GOT hela dagen.

50bf87be44b9039edd6b6c0d61bd015a.jpg


Varför gör man ingen åtgärd och bryter ett sånt här försenings-domino tidigare på dagen? Och vi får info om vår försening 20 min innan avgång. De har vetat om det hela dagen. Dåligt SAS.

Det är nog inte så lätt, @Aurora kanske kan bidra med lite info hur SAS operations jobbar med såna situationer. Däremot borde dom ju kunnat få ut info, men då är det svårt ifall förseningen hämtas in och paxen inte är på plats :(
 
Det är nog inte så lätt, @Aurora kanske kan bidra med lite info hur SAS operations jobbar med såna situationer. Däremot borde dom ju kunnat få ut info, men då är det svårt ifall förseningen hämtas in och paxen inte är på plats :(
Luskade lite själv och det ser ut som att det berodde dels på vädret och dels på att en ATR stått still sen i lördags lunch av okänd anledning.
 
Det är nog inte så lätt, @Aurora kanske kan bidra med lite info hur SAS operations jobbar med såna situationer. Däremot borde dom ju kunnat få ut info, men då är det svårt ifall förseningen hämtas in och paxen inte är på plats :(

Dette har ikke SAS noe kontroll på; jettime styrer tingene selv, flybe styrer tingene selv, blue1 styrte ting selv.
 
Försenad hem. Gammal Jettime kärra som har den här dagshistoriken efter att ha studsat CPH-GOT hela dagen.

50bf87be44b9039edd6b6c0d61bd015a.jpg


Varför gör man ingen åtgärd och bryter ett sånt här försenings-domino tidigare på dagen? Och vi får info om vår försening 20 min innan avgång. De har vetat om det hela dagen. Dåligt SAS.
Kärran mellan Köpenhamn och Göteborg är väldigt ofta sen känns det som. Och även där är det info väldigt sent, trots att det inte kan vara någon överraskning om inkommande är t ex en timme sen. Alltid lika irriterande att gå från loungen för att just-in-time-boarda planet, och när jag kommer dit så är det fortfarande inte annonserat ang försening.
 
Kärran mellan Köpenhamn och Göteborg är väldigt ofta sen känns det som. Och även där är det info väldigt sent, trots att det inte kan vara någon överraskning om inkommande är t ex en timme sen. Alltid lika irriterande att gå från loungen för att just-in-time-boarda planet, och när jag kommer dit så är det fortfarande inte annonserat ang försening.
Exakt så var det igår. Jag gissar att det handlar om kommunikationsproblen mellan Jettime och SAS operarions. Jettime får väl viten vid förseningar och vill väl försöka lösa det så gott det går själva utan att meddela SAS. Det drabbar då oss resenärer som får info sent.
 
Exakt så var det igår. Jag gissar att det handlar om kommunikationsproblen mellan Jettime och SAS operarions. Jettime får väl viten vid förseningar och vill väl försöka lösa det så gott det går själva utan att meddela SAS. Det drabbar då oss resenärer som får info sent.
Säkert är det så, vilket är en klen tröst för oss som inte kan planera för ev förseningar...
 
SK984 (OY-KBI) fastnat på NRT. "Bara" 4½ oplanerad försening än så länge!
Okänt tekniskt fel!
Nytt besked 17:00 lokal tid...
Får se vad denna försening för med sig för "trevligt".
:-(
 
Så sant!
Men flygvärdinnan nämnde att dom kan lägga om rutten så att den går över ARN först och då missar man den möjligheten. Vi får se.
Misstänker att det finns en ekonomisk kalkylmodell någonstans i bakgrunden som räknar ut möjliga kostnads scenarios vid en försening...
 
Toppen