Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Så sant!
Men flygvärdinnan nämnde att dom kan lägga om rutten så att den går över ARN först och då missar man den möjligheten. Vi får se.
Misstänker att det finns en ekonomisk kalkylmodell någonstans i bakgrunden som räknar ut möjliga kostnads scenarios vid en försening...
Varför skulle du missa möjligheten till ersättning?

Jo, men ändrar man NRT-CPH till NRT-ARN-CPH så vill jag nog hävda att det är rerouting och därmed har man rätt till iaf €300/person.

Jo, men ändrar man NRT-CPH till NRT-ARN-CPH så vill jag nog hävda att det är rerouting och därmed har man rätt till iaf €300/person.
Stämmer verkligen det för de som har Stockholm som destination? Om du köper en biljett från A till C med mellanlandning i B så är det väl just mellan A och C bolaget skall ta dig?

Sas via LHR. Senaste tio flygningarna oavsett riktning mot ARN eller OSL har jag varit försenad. Antar att detta ligger i hur läget är på LHR. Har någon åkt/landat på utsatt tid senaste månaderna? Jag kanske bara har mycket otur..

Tekniskt sett tycker jag det borde vara rerouting.
Tekniskt sett kanske ja. Jag tror dock få "domstolar" skulle bevilja ersättning till den som bokat en hemresa till ARN via CPH men "tvingas" åka direkt. Det är nog inte många utanför detta forum som ser detta som någon större försämring. :) Detta givetvis under förutsättning att man kommer till ARN före/på planerad tid.

Tekniskt sett kanske ja. Jag tror dock få "domstolar" skulle bevilja ersättning till den som bokat en hemresa till ARN via CPH men "tvingas" åka direkt. Det är nog inte många utanför detta forum som ser detta som någon större försämring. :) Detta givetvis under förutsättning att man kommer till ARN före/på planerad tid.

Man kan ju mycket väl ha ärenden i CPH innan man åker vidare till ARN...

Sas via LHR. Senaste tio flygningarna oavsett riktning mot ARN eller OSL har jag varit försenad. Antar att detta ligger i hur läget är på LHR. Har någon åkt/landat på utsatt tid senaste månaderna? Jag kanske bara har mycket otur..

Åker själv mellan LHR och LPI via OSL och CPH månadsvis. Min erfarenhet visar att flighter från LHR ALLTID är sena men att de mestadels flyger in denna tiden.

Toppen