Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag gör den jobbiga och säger att; SAS, ni gjorde inte uppgraderingen så bra. Sitter nu på väg till Hong Kong i det nya flygplanet. Har väl egentligen varit ganska oimponerad av nya business men tvekat lite... 1-2-1 borde i mitt tycke kunnat utnyttjats så mycket bättre! Dessutom är sätena osköna enligt mig men det är ju så klart en smaksak.

Åker nu Plus för första gången(ej åkt ekonomi ännu) och visst, fina skärmar men sätena känns ju redan gamla. Borden som fälls upp från armstödet hänger redan kraftigt så glaset åker i golvet och det känns allmänt rackigt för att vara helt nytt. Men det som triggade mig att skriva detta var när han framför precis fällde sitt säte och det är helt snett!? Ser nu att det inte syns så bra på bild men hela hans säte lutar kraftigt åt höger. Dessutom har de missat att vinkeln på skärmen är rakt ner i golvet istället för mot mig... Fattar inte hur dessa ska klara 10+ år....

Detta borde kanske inte hamna i denna tråd, men jag vill peka på hur ojämna SAS är med sitt servicekoncept.

Jag hade 4 SAS flygningar 6-7/11

6/11
ARN-HEL (DAT) GO

Full service i PLUS utan dukar och varma servetter.

Ingen försäljning i GO men alla fick nötter, kaffe eller te. Som EBD fick jag en öl.

7/11
HEL-CPH Plus
Ingen duk. Ingen varm handduk. Inga leenden. Gul frukostkartong.

ImageUploadedByTapatalk1446966075.842479.jpg

CPH-CDG plus

Varm handduk. Duk på bordet. Ny frukostkartong. Trevlig crew.

ImageUploadedByTapatalk1446966162.445725.jpg

CDG-ARN

Ingen varm handduk. Duk på bordet. Ny lunchlåda. Trevligaste besättningen.

Jag frågade om de kunde se vilka som var EBD osv. Det kunde de och visade mig manifestet. Samtidig bad hon så hemskt mycket om ursäkt att hon inte varit runt och pratat med dessa. Det hade glömts bort.

Efter vårt samtal gick hon ut och hälsade på EBP/EBD. Totalt 2+5.

Efter första flighten den 7/11 kände jag "varför envisas jag med att flyga SAS"? Efter sista flighten så förstod jag varför. Det har mest troligt inget att göra med alkoholintag utan att boeingpersonalen var otroligt trevliga.

Får se hur länge det dröjer innan allt sitter.

Detta borde kanske inte hamna i denna tråd, men jag vill peka på hur ojämna SAS är med sitt servicekoncept.

Jag hade 4 SAS flygningar 6-7/11

6/11
ARN-HEL (DAT) GO

Full service i PLUS utan dukar och varma servetter.

Ingen försäljning i GO men alla fick nötter, kaffe eller te. Som EBD fick jag en öl.

7/11
HEL-CPH Plus
Ingen duk. Ingen varm handduk. Inga leenden. Gul frukostkartong.

Visa bifogad bild 43754

CPH-CDG plus

Varm handduk. Duk på bordet. Ny frukostkartong. Trevlig crew.

Visa bifogad bild 43755

CDG-ARN

Ingen varm handduk. Duk på bordet. Ny lunchlåda. Trevligaste besättningen.

Jag frågade om de kunde se vilka som var EBD osv. Det kunde de och visade mig manifestet. Samtidig bad hon så hemskt mycket om ursäkt att hon inte varit runt och pratat med dessa. Det hade glömts bort.

Efter vårt samtal gick hon ut och hälsade på EBP/EBD. Totalt 2+5.

Efter första flighten den 7/11 kände jag "varför envisas jag med att flyga SAS"? Efter sista flighten så förstod jag varför. Det har mest troligt inget att göra med alkoholintag utan att boeingpersonalen var otroligt trevliga.

Får se hur länge det dröjer innan allt sitter.
Verkar vara CC på Kastrup som inte fått en ordentlig genomgång av nya konceptet. Såg samma "fel" på en flygning från CPH igår.

Toppen