Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Flög AGH-ARN idag med SK178 Operated by Jet Time.

Det kändes som att den danska kabinpersonalen var synnerligen ointresserade av sitt jobb. Efter att pliktskyldigt hällt upp te och kaffe till oss fåtalet passagerare så uteblev påtåren (och övrig service). När jag en bit in på turen uppsökte toaletten så fann jag flygvärdinnorna sittandes på sista raden med skvallertidningar, läsk och nötter. Humor.
Känns som ganska standard på dessa korta flygningar

Fett minus SAS på redan snåla bonusplatser. Om man nu kan sälja "vanliga" platser på LAX linjen kunde man väl ladda på några awardplatser också för kommande år. Att sedan ha nån enstaka eco plats och minimal business plats till SFO samtidigt gör inte det roligare. Att SAS sökmotor sedan verkar begå IT harakiri när man söker open jaw med LAX inlagd gör det hela ännu trevligare.

Fett minus SAS på redan snåla bonusplatser. Om man nu kan sälja "vanliga" platser på LAX linjen kunde man väl ladda på några awardplatser också för kommande år. Att sedan ha nån enstaka eco plats och minimal business plats till SFO samtidigt gör inte det roligare. Att SAS sökmotor sedan verkar begå IT harakiri när man söker open jaw med LAX inlagd gör det hela ännu trevligare.
Det är nog av den enkla anledningen att SAS säljer väldigt mycket Business Class till dessa destinationer, men helt klart trist.

Det kan vara som med Hong kong. Då släpptes inte award-biljetter förrän mycket närmare start. Jag tror det är förtidig att säga något än.

Toppen