Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hade en bokad S-klass (Plus kabin) på SK943 härom veckan och fick LAN-kärran utan Plus säterna... Då C-kabinen var full fick jag helt enkelt sitta i monkey vilket jag inte var nöjd med. Efter ett par mail fram och tillbaka med diamatsupporten och kundtjänst har jag nu blivit erbjuden 20.000p som plaster på såren men vill ha pengarna tillbaka för den extra kostnaden som jag betalt för biljetten. Nån som har fått pengarna tillbaka (eller en del av de i alla fall) i liknanden fall?

Kan meddela att det löste sig väl. :)
Fick pengarna tillbaka för mellanskillnaden mellan M-klass och S-klass samt 10.000EB poäng som plåster på såren. Känner mig faktiskt ganska nöjd med det, mest pga att SAS faktiskt erkänner att det inte fanns Plus-kabin på LAN-kärran. Men det satt långt inne...o_O

Kan meddela att det löste sig väl. :)
Fick pengarna tillbaka för mellanskillnaden mellan M-klass och S-klass samt 10.000EB poäng som plåster på såren. Känner mig faktiskt ganska nöjd med det, mest pga att SAS faktiskt erkänner att det inte fanns Plus-kabin på LAN-kärran. Men det satt långt inne...o_O
Bra gjort av SAS, trodde inte de skulle lösa det på detta sätt.
Förtjänar kanske att vara i tråden om att SAS gjort något bra nu :)

Någon som vill ta en MR till Kalmar? Skämt åsido, men SAS har visat felaktiga priser på deras förstasida flera gånger på sistone, när jag pratade med kundtjänsten senast nämnde jag detta med konkreta exempel. Killen jag pratade med såg och bekräftade problemet men brydde sig inte märkbart utan sa att "DE på IT brukar märka det efter ett tag".. Tyvärr blir det ofta dessa problem vid outsourcing av viktiga funktioner

Attachments

• Screenshot_2015-07-20-23-37-24.png
    Screenshot_2015-07-20-23-37-24.png
    271,1 KB · Visningar: 316
  • Screenshot_2015-07-20-23-37-24.png
    Screenshot_2015-07-20-23-37-24.png
    271,1 KB · Visningar: 285
Har en biljett bokad i B-klass på SAA som vid en senare comfort upgrade till business hamnade i U-klass. SAS nekar mig intjäning eftersom U inte ger något. SAA har bekräftat att biljetten i B klass ger intjäning till EB, vilket jag säkert 15 gånger bevisat för SAS och som dessutom tydligt står på hemsidan. Jag har ju fortfarande köpt en B-klass som jag har rätt till intjäning på. Vad göra? Är EBD, men upplever inte att EBD-kundtjänsten hanterat det bra - dessutom väldigt lång svarstid. De har skickat retroclaims felaktiga svar till mig vid varje påstötning. Vad blir nästa steg?

Men är det inte SAA, som "bestämmer" vilka klasser som skall ge poäng till EB?

Fast jag misstänker att problemet är hjärndöda personer i retroregistreringen som gör livet lätt för sig.
SAS: Vad hade Moco för bokningsklass på er flight?
SAA: U!
SAS: OK - det ger 0 poäng.

Om någon läste i biljetten, så borde det synas att det betalats för en B-klass, men gör man inte det så ser det nog ut som U.

Men är det inte SAA, som "bestämmer" vilka klasser som skall ge poäng till EB?

Säkert, men nu är det bekräftat av SAA att biljetten ger poäng till EB. Retroclaim har tom skickat en screenshot på intjäningstabellen. Problemet är att de inte erkänner att jag köpt en biljett i B trots att jag har papper på det....

Fast jag misstänker att problemet är hjärndöda personer i retroregistreringen som gör livet lätt för sig.
SAS: Vad hade Moco för bokningsklass på er flight?
SAA: U!
SAS: OK - det ger 0 poäng.

Om någon läste i biljetten, så borde det synas att det betalats för en B-klass, men gör man inte det så ser det nog ut som U.

Nej, det är ju precis så som du säger. Jag vet att det i detta fall är korrekt. Det är bekräftat. Sedan har jag haft samma typ/klass vid flera tillfällen tidigare, men då ingen comfort upgrade, och då har det funkat. Men upgraden gjorde att biljetten placerades i U, trots att jag betalat för B och sedan ytterligare pengar för upgraden...

Trist sits. Jag tror dock att din bästa chans är att fortsätta hamra på EBD-supporten och få dem att förstå ditt problem. Ev vänta tills efter sommaren så att ordinarie personal är på plats, annars är ju risken att ditt ärende hanteras av en semestervikarie med samma resultat som tidigare.

Trist sits. Jag tror dock att din bästa chans är att fortsätta hamra på EBD-supporten och få dem att förstå ditt problem. Ev vänta tills efter sommaren så att ordinarie personal är på plats, annars är ju risken att ditt ärende hanteras av en semestervikarie med samma resultat som tidigare.

"Snabba" ryck. Tydligen kan man inte hitta detta i systemet, enligt dem. Men man har nu krediterat mina poäng, plus 800 "plåster på såren"-poäng för den uttdragna processen. Läser de BC mån tro... Jag är iallafall glad att det ordnade sig.

Toppen