Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nu flög jag visserligen en på en rutt inom Europa, så jämföreslen kanske svajar, men det jag upplevde var precis tvärtom: maten var nog tyvärr bland det sämre jag upplevt, dessutom kall, och ingen seatblock (jmfr med AF). Dock, kabinpersonalen var mycket proffsig, avslappnad och serviceinriktad. Detta var i C-kabinen förra månaden (maj) - det som kallas "Plus".

Du är medveten om att du jämför business mot ekonomi+.
 
Du är medveten om att du jämför business mot ekonomi+.
Ja...på sätt och vis. Det stod "Premium Economy" i Amadeus, men jag bokade 'C' och fick betala därefter. På Boardingkortet stod "Business"..!?..
Jo, det är väl att jämföras med ekonomiklass, det blir dock en aning förvirrande när de använder inarbetade beteckningar. Ekomoni+? Nja, skulle jämföra SK Plus med AF Economy, de verkar rätt så ekvivalenta (kall måltid, vin och annan dryck ingår, ingen seatblock, prioboarding på ARN...AF har konsekvent prioboarding för dem med s.k. SkyPriority).
 
Ja...på sätt och vis. Det stod "Premium Economy" i Amadeus, men jag bokade 'C' och fick betala därefter. På Boardingkortet stod "Business"..!?..
Jo, det är väl att jämföras med ekonomiklass, det blir dock en aning förvirrande när de använder inarbetade beteckningar. Ekomoni+? Nja, skulle jämföra SK Plus med AF Economy, de verkar rätt så ekvivalenta (kall måltid, vin och annan dryck ingår, ingen seatblock, prioboarding på ARN...AF har konsekvent prioboarding för dem med s.k. SkyPriority).

Det er helt klart at SAS PLUS ikke i nærheten av onboard-servering business-produkt (og at det finnes operatører i europa som er relativt gavmilde også på economy); men poenget var vel mer at du snakker om intra-europa-servering av mat i samme åndedrag som du sammenlikner det med et intra continental produkt :) Som du sier selv, det svajar så mye at det nok faller over...
 
Det er helt klart at SAS PLUS ikke i nærheten av onboard-servering business-produkt (og at det finnes operatører i europa som er relativt gavmilde også på economy); men poenget var vel mer at du snakker om intra-europa-servering av mat i samme åndedrag som du sammenlikner det med et intra continental produkt :) Som du sier selv, det svajar så mye at det nok faller over...
Nej, det är intra Europa, flygningar längre än två timmar dock.
Svajningen gällde min kommentar att inlägget @Bryant skrev var om en interkontinental produkt, men min inlaga gällde intra Europa, och det kanske kan anses en aning OT. Dock, min upplevelse var precis tvärtom, maten inte bra men personalen excellerade. Det var min poäng..!.. :) ... varför så olika hantering?
 
Nej, det är intra Europa, flygningar längre än två timmar dock.
Svajningen gällde min kommentar att inlägget @Bryant skrev var om en interkontinental produkt, men min inlaga gällde intra Europa, och det kanske kan anses en aning OT. Dock, min upplevelse var precis tvärtom, maten inte bra men personalen excellerade. Det var min poäng..!.. :) ... varför så olika hantering?

Hehe, ja altså, jeg tror nok selv noen på 4 år kunne konstatert at maten er forskjellig på Intercontinental flights i business class, og en intra european flight i economy plus... :p Hvorfor er de ulike? From the top of my head: konkurranse, konkurranse, konkurranse og prissetting.... :)
 
"Prissetting...": 14339 kronor för en biljett i SAS Plus Stockholm-Zurich t/r den 27AUG.

Det är priser man inte borde ha mage att visa om man enbart erbjuder Premium Economy.
 
SAS är dessvärre enda alternativet om man vill åka till Zurich över dagen och hem igen och få tillräckligt mycket arbetstid på plats. Och givetvis kan man få billigare biljetter i SAS Plus. Och SAS är nog generellt sett billigare än Swiss eftersom SAS har den bra saken med enkelvägsresor.

Min poäng var att SAS inte borde ha mage att publicera den typen av priser när man enbart erbjuder Premium Economy. (Gäller förvisso andra bolag även om de också erbjuder Business - prisskillnaderna är på gränsen till olagliga.)
 
SAS är dessvärre enda alternativet om man vill åka till Zurich över dagen och hem igen och få tillräckligt mycket arbetstid på plats. Och givetvis kan man få billigare biljetter i SAS Plus. Och SAS är nog generellt sett billigare än Swiss eftersom SAS har den bra saken med enkelvägsresor.

Min poäng var att SAS inte borde ha mage att publicera den typen av priser när man enbart erbjuder Premium Economy. (Gäller förvisso andra bolag även om de också erbjuder Business - prisskillnaderna är på gränsen till olagliga.)

Du ger ju förklaring själv... Enda alternativet för att åka fram och tillbaka över dagen i jobbet... Behov av full flex då kostar det och det gör det även med andra bolag... Jag har åkt GOT-CDG med AF över dagen i deras premium economy för cirka 10000 SEK.
 
Toppen