Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

@AntonJ förkastligt. :( Jag har haft en lucka i mitt konsultande och lagt hela dagen på att bråka med kundtjänster, bestrida fakturor samt hantera olika människor. Funderar på om jag ska börja bråka med SAS igen rörande min fina pizza ARN - AGP.

@agehall blunda. :)
Visa bifogad bild 36215
Skandalöst. Ta med pizzan till M&G i Stockholm imorgon och fråga CEO om han vill äta det SAS serverar ombord.
 
Helt otroligt att kabinpersonalen har mage att servera det där. Hade jag varit purser hade jag bett om ursäkt och beklagat att vald rätt inte finns tillgänglig och erbjudit något annat + kompensation.
Till deras försvar så ser de ju inte hur det ser ut då den kommer i en papplåda. :) Men de borde ju tagit tillbaka den och bett om ursäkt, vilket jag hoppas de gjorde.
 
En reflektion över mina senaste tre turer med SAS från/till Skandinavien till/från New York (nya kabinen, Business class):
Jag tycker att serveringen har varit lite i otakt med hur jag själv beter mig under en måltid. Rätter och viner fylls på antingen för ofta eller för sällan, och jag känner inte riktigt att personalen har koll. De borde väl kunna ta en extra runda i kabinen och se att alla passagerare är nöjda?
Som jag skrev på någon sida bort så har SAS utökat sitt serviceprogram i business, men samtidigt dragit ner på personal (CC) i planet.....dvs 1 CC..
Detta får förstås följdeffekter som t ex den där extra saken med att kolla en extra gång om någon vill ha något mer ...etc
Som sagt Lufthansa anställde 1 CC mer för att kunna göra samma service i business....
 
Folk har ju klagat på pizzan innan om det nu inte blir bra när de värmer den så är det väl bättre att byta ut den till något annat?

Alla som läser här borde avstå från att beställa den. Ni vet ju vad som väntas redan...
 
Folk har ju klagat på pizzan innan om det nu inte blir bra när de värmer den så är det väl bättre att byta ut den till något annat?

Alla som läser här borde avstå från att beställa den. Ni vet ju vad som väntas redan...

Om den nå ikke er mors vakreste barn når den er korrekt tilberedt, så er den faktisk veldig god IMO. Håper ikke de tar den bort, men i så fall kanskje ber produsenten designe den litt bedre så den ikke ser så stygg ut :)
 
Om den nå ikke er mors vakreste barn når den er korrekt tilberedt, så er den faktisk veldig god IMO. Håper ikke de tar den bort, men i så fall kanskje ber produsenten designe den litt bedre så den ikke ser så stygg ut :)
Håller med den smakar bättre än den ser ut men den är ändå under all kritik. Förstår inte hur man kan sälja något som ser ut sådär.
 
Folk har ju klagat på pizzan innan om det nu inte blir bra när de värmer den så är det väl bättre att byta ut den till något annat?


Alla som läser här borde avstå från att beställa den. Ni vet ju vad som väntas redan...

Pizzan är väl redan borttagen, och ersatt med varm wrap?
 
Dagens skämt..

Försenad flygning med 7 timmar i April, jag begärde 250 Euro enligt EU-reglerna.
Jag som Guldmedlem fick svar idag 7 veckor efter anmälan, ingen ersättning pga "extraordinära omständigheter".

Mina vänner, båda statuslösa hos SAS åkte på samma flygning. De anmälde förseningen till SAS efter mig, skrev exakt samma sak i anmälan (Jag författade deras text, så jag är säker på detta). Det märkliga är att båda fick svar den 20 Maj, 7 dagar snabbare handläggning för statuslös gentemot guldmedlem.

Vad tror ni hände? Jo, båda mina vänner får 250 Euro i ersättning.. Bra likabehandling av kunder och prioritering av guldmedlemmar, SAS. Jag har mailat SAS igen och krävt en förklaring.
Det här är ju skrattretande att läsa. Jag hoppas (men tror inte) du får ett bra svar hur de kan göra en sådan annorlunda bedömning. Att den är till en guldmedlems nackdel är ju under all kritik.
 
Toppen