Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

[snip]
Gällande punkt 1 och 2

Nej det är inte möjligt att lägga in tillfällig Guld period eller ge dig guld som goodwill under ett år på grund av skärpta lagar och regler

[/snip]
Vad är det för lagar i Sverige som har skärpts så att det påverkar SAS bonusprogram?

Var detta enda svaret du fått?

Gällande punkt 1 och 2

Nej det är inte möjligt att lägga in tillfällig Guld period eller ge dig guld som goodwill under ett år på grund av skärpta lagar och regler.

Välkommen åter!
---
Nu inväntar jag med viss spänning på hur medgörliga till att erkänna att deras system suger... :)

Det där är ett typiskt SAS-svar. Goddag-yxskaft! Har varit med om samma situation gällande ersättningsnivåer för försenat bagage "Det maximala man kan få är 100$" när jag i nästkommande mail kontrade med att det uttalandet varken hade stöd i lag eller sas eget avtal blev det snabbt en kovändning och efter ett tag trillade det in 5000kr på mitt konto. Många gånger hävdar man saker man saker taget direkt ur luften.
"Skärpta lagar och regler" är för allmänt hållet, det är bara att be om refererat till beröra nya regler och lagar. Det kommer garanterat bli tyst på den punkten.

Er det kun mig der reflekterer over at det næppe har været meningen at man skal kunne give et kort væk i den 3 måneders "grace" periode hvor ens status reelt er løbet ud?

Kanske inte men det hjälper en del då jag inte nått upp till silver annars p.g.a utlandsboende och BAEC prio. Den helt nya världen öppnades dock när jag upptäckte detta suveräna forum:)
Jag bara tjivas lite :D Personligen hade jag ingen nytta av silver alls. Flög plus hela tiden från basic-diamond. Var först rätt nyligen jag verkligen fick nytt av EBD ens, en kärra ställdes in och endast 14 av 60 pax kunde bli ombokade till sista flighten hem den kvällen, resten fick sova kvar på ARN. Självklart var jag lugn som en filbunke med mitt EBD

Edit: Efter att jag postat dök det upp 4711 inlägg till som inte syntes innan. :( Citerar därför lämpligt inlägg för att få kontext.

Jag har kollat den hela tiden, så det är verkligen ingen förändring vad gäller kabinen :)

Det kan räcka med att de byter plan (dvs individ) till ett med samma layout så kan platserna kastas om. Det troligaste är nog dock att de vid något tillfälle bytt till en helt annan kärra med gamla kabinen och sedan tillbaka igen. Det kan ju tex ha skett av misstag. Och även om du kollar flera gånger per dag, så är det inte alls säkert att du ser när det sker.

Trist hsh men tyvärr rätt vanligt hos de flesta bolag.

Last edited:
Toppen