Suck! SAS har inte varit min bästa vän på sistone.
Blev träffad av strejk-kaoset igår (inte SAS fel men likväl irriterande). Däremot var informationen obefintlig under hela dagen och kvällen igår. Först 1 timme efter planerad avgång får vi reda på att flighten till Beijing är cancellerad. Fair enough. Jag får voucher till hotel och taxi (Scandic CPH har verkligen blivit budgethotell sen jag var där sist). Ringer till SAS under natten och lyckas bli ombokad med Lufthansa via Frankfurt till Beijing (och sedan vidare till Shenzhen). Åker till flygplatsen 3 timmar innan avgång till Lufthansa. Jag har försökt checka in online och lyckats på mitt första ben till Frankfurt. Däremot behöver jag få min bagage tag uppdaterad.
Jag står i checkin kö på Kastrup i nära två timmar. Det verkar inte vara någon som vet hur de ska hantera några som helst ärenden. Tillslut är jag framme och får hjälp av någon prao-elev (Det känns så). Han fixar lite med min bagagelapp, suckar lite. Och säger att inte han heller kan checka in mig på resterande legs. "men det kan de göra vid gate i Frankfurt." Flyget till Frankfurt är 10-15 min sent. Slutar med att när vi landar i Frankfurt så är det panik för oss 10-15 pers som ska med Beijingflyget. Vi får jättebra eskort av Lufthansas personal med buss via säkerhetskontroller och sedan till vår gate. Då jag inte hade boarding pass går jag till gate-personalen för att be dem utfärda det. Då visar det sig att min biljett på sträckan Frankfurt-Beijing har blivit cancellerad. Och flyget är totalfullt. Så det alternativ som ges är att jag får vänta tills imorgon i Frankfurt. Som tur är så såg jag öppningen att kolla om det eventuellt gick att åka till Hong Kong istället. Vilket det gjorde så nu sitter jag och väntar på Lufthansas Hong Kong-kärra.
MEN, hur SAS hanterar problem, och deras generella kompetens när det gäller ground handling, customer care etc etc är skrattretande dåligt. Jag är helt övertygad om att prao-eleven på Kastrup absolut kunde checka in mig. Och att det kanske tom var han som fick biljetten att bli cancellerad. Det är samma visa när man ringer till deras säljare för att få hjälp med att boka resa. Det är jag som guidar dem till hur man ska göra.
SAS, ni är helt enkelt värdelösa just nu!!!
Ursäkta det ganska hårda ordvalet men det ska faktiskt inte kunna bli fel på fel på fel på fel.
Blev träffad av strejk-kaoset igår (inte SAS fel men likväl irriterande). Däremot var informationen obefintlig under hela dagen och kvällen igår. Först 1 timme efter planerad avgång får vi reda på att flighten till Beijing är cancellerad. Fair enough. Jag får voucher till hotel och taxi (Scandic CPH har verkligen blivit budgethotell sen jag var där sist). Ringer till SAS under natten och lyckas bli ombokad med Lufthansa via Frankfurt till Beijing (och sedan vidare till Shenzhen). Åker till flygplatsen 3 timmar innan avgång till Lufthansa. Jag har försökt checka in online och lyckats på mitt första ben till Frankfurt. Däremot behöver jag få min bagage tag uppdaterad.
Jag står i checkin kö på Kastrup i nära två timmar. Det verkar inte vara någon som vet hur de ska hantera några som helst ärenden. Tillslut är jag framme och får hjälp av någon prao-elev (Det känns så). Han fixar lite med min bagagelapp, suckar lite. Och säger att inte han heller kan checka in mig på resterande legs. "men det kan de göra vid gate i Frankfurt." Flyget till Frankfurt är 10-15 min sent. Slutar med att när vi landar i Frankfurt så är det panik för oss 10-15 pers som ska med Beijingflyget. Vi får jättebra eskort av Lufthansas personal med buss via säkerhetskontroller och sedan till vår gate. Då jag inte hade boarding pass går jag till gate-personalen för att be dem utfärda det. Då visar det sig att min biljett på sträckan Frankfurt-Beijing har blivit cancellerad. Och flyget är totalfullt. Så det alternativ som ges är att jag får vänta tills imorgon i Frankfurt. Som tur är så såg jag öppningen att kolla om det eventuellt gick att åka till Hong Kong istället. Vilket det gjorde så nu sitter jag och väntar på Lufthansas Hong Kong-kärra.
MEN, hur SAS hanterar problem, och deras generella kompetens när det gäller ground handling, customer care etc etc är skrattretande dåligt. Jag är helt övertygad om att prao-eleven på Kastrup absolut kunde checka in mig. Och att det kanske tom var han som fick biljetten att bli cancellerad. Det är samma visa när man ringer till deras säljare för att få hjälp med att boka resa. Det är jag som guidar dem till hur man ska göra.
SAS, ni är helt enkelt värdelösa just nu!!!
Ursäkta det ganska hårda ordvalet men det ska faktiskt inte kunna bli fel på fel på fel på fel.