Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Knyhlen

Medlem
Suck! SAS har inte varit min bästa vän på sistone.
Blev träffad av strejk-kaoset igår (inte SAS fel men likväl irriterande). Däremot var informationen obefintlig under hela dagen och kvällen igår. Först 1 timme efter planerad avgång får vi reda på att flighten till Beijing är cancellerad. Fair enough. Jag får voucher till hotel och taxi (Scandic CPH har verkligen blivit budgethotell sen jag var där sist). Ringer till SAS under natten och lyckas bli ombokad med Lufthansa via Frankfurt till Beijing (och sedan vidare till Shenzhen). Åker till flygplatsen 3 timmar innan avgång till Lufthansa. Jag har försökt checka in online och lyckats på mitt första ben till Frankfurt. Däremot behöver jag få min bagage tag uppdaterad.

Jag står i checkin kö på Kastrup i nära två timmar. Det verkar inte vara någon som vet hur de ska hantera några som helst ärenden. Tillslut är jag framme och får hjälp av någon prao-elev (Det känns så). Han fixar lite med min bagagelapp, suckar lite. Och säger att inte han heller kan checka in mig på resterande legs. "men det kan de göra vid gate i Frankfurt." Flyget till Frankfurt är 10-15 min sent. Slutar med att när vi landar i Frankfurt så är det panik för oss 10-15 pers som ska med Beijingflyget. Vi får jättebra eskort av Lufthansas personal med buss via säkerhetskontroller och sedan till vår gate. Då jag inte hade boarding pass går jag till gate-personalen för att be dem utfärda det. Då visar det sig att min biljett på sträckan Frankfurt-Beijing har blivit cancellerad. Och flyget är totalfullt. Så det alternativ som ges är att jag får vänta tills imorgon i Frankfurt. Som tur är så såg jag öppningen att kolla om det eventuellt gick att åka till Hong Kong istället. Vilket det gjorde så nu sitter jag och väntar på Lufthansas Hong Kong-kärra.

MEN, hur SAS hanterar problem, och deras generella kompetens när det gäller ground handling, customer care etc etc är skrattretande dåligt. Jag är helt övertygad om att prao-eleven på Kastrup absolut kunde checka in mig. Och att det kanske tom var han som fick biljetten att bli cancellerad. Det är samma visa när man ringer till deras säljare för att få hjälp med att boka resa. Det är jag som guidar dem till hur man ska göra.

SAS, ni är helt enkelt värdelösa just nu!!!

Ursäkta det ganska hårda ordvalet men det ska faktiskt inte kunna bli fel på fel på fel på fel.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Det där med rese bokning känner jag igen, skulle boka en resa ifrån Kina - Japan och Herren som jag talade med började kolla på enkel biljetter med sas från Pvg - Tokyo. Självklart fanns det inte. Efter att ha förklarat för personen att sas inte flyger mellan pvg och tokyo så fick jag han att söka efter star alliance, där fanns det där emot platser, den här gången med Canada Air:)

sen muttrade han något om hur tidigt ute man ska vara för att kunna boka en enkel biljett.

(ja när du ska boka såna här resor så bör du vara ute i god tid..(300dagar))

Jag förstår inte hur folk får stanna kvar på sina jobb med så lite kunskap(om man kan kalla det kunskap)
 

johisco

Medlem
Åkte inrikes bonusresa och fick ingen priobagage när vi checkade in. Jag frågade om jag kunde få det men han vägrade. Jag åkte bonusresa sa han, ingen prio därför. Jag sa att jag har guldkort men han vägrade ändå.
Tänk Little Britain och "Machine says no", exakt så. Jag gav upp.

På hemvägen åker vi Plus men råkar ut för exakt samma sak ändå, idioten vägrar med samma hänvisning!

Har jag missat något??
 

011430121

Medlem
Åkte inrikes bonusresa och fick ingen priobagage när vi checkade in. Jag frågade om jag kunde få det men han vägrade. Jag åkte bonusresa sa han, ingen prio därför.
På hemvägen åker vi Plus men råkar ut för exakt samma sak ändå, idioten vägrar med samma hänvisning!
Har jag missat något??
Idioten är nog inget vi skriver här i detta forum, personligen tror jag att det skall priotaggas även när det är bonusbiljett.
 

johisco

Medlem
Idioten är nog inget vi skriver här i detta forum, personligen tror jag att det skall priotaggas även när det är bonusbiljett.
Fast bara en idiot är så sjukt otrevlig mot en kund som han var. Och dessutom vägrar priotagga någon som reser i Plus OCH har guldkort så idiot är nog på sin plats.
 

DonM

Medlem
Åkte inrikes bonusresa och fick ingen priobagage när vi checkade in. Jag frågade om jag kunde få det men han vägrade. Jag åkte bonusresa sa han, ingen prio därför. Jag sa att jag har guldkort men han vägrade ändå.

Har EBG och har fått prio-tag alla gånger jag åkt bonusresor. Får det givetvis också när jag åker GO / Economy. Prio-tag är en Star Alliance förmån och har inget med hur resan blev betald eller bokningsklass att göra - det är en *G förmån.
 
A

Aurora

Guest
Selvsagt skal baggasje priotagges også på bonusreise, hvordan kunne han vite det either way? Er det en egen bookingklasse? Meget rart at du møtte det to ganger på rad, har aldri hørt noe sånn før.
 

NotRyan

Medlem
Selvsagt skal baggasje priotagges også på bonusreise, hvordan kunne han vite det either way? Er det en egen bookingklasse? Meget rart at du møtte det to ganger på rad, har aldri hørt noe sånn før.

Bonusbiljetter bokas i egen bokningsklass Ja, men det ska inte spela någon som helst roll för priotaggning, dock så är det ju bara en fördel om man inte har priotaggat bagage i Sverige, det är mindre risk att dom håller bagaget till sist då...
 

johhenrik

Medlem
Jag har alltid fått priotag när jag rest på bonusresa. Har dock hänt jag glömt lägga till mitt EB nån gång och rest i Go, då har jag inte fått priotag. Så låter helskumt måste jag säga.
 

johhenrik

Medlem
Bonusbiljetter bokas i egen bokningsklass Ja, men det ska inte spela någon som helst roll för priotaggning, dock så är det ju bara en fördel om man inte har priotaggat bagage i Sverige, det är mindre risk att dom håller bagaget till sist då...
Jag missade mitt EB senast. Mina incheckade väskor kom sist. Gjorde inget dock för de kom ändå före frugan o barnen som var på toaletten. ;)
 
Toppen