Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Är det bara jag eller har EB-systemet brakat ihop helt? Inte för att det någonsin har fungerat bra, men från att ha tagit 2-4 dagar (för flygningar) att krediteras tar det nu ständigt 2-3 veckor för varje enskild punkt/segment att ramla in. Synnerligen irriterande.

Vet ikke hvilket tidsperspektiv du snakker om, men jeg, samboer og venner har fått poeng innen 2-3 dager de siste månedene. Jeg fløy en tur 09 Februar, fikk poengene inn 11 februar. Men returen jeg og venn fløy 10 februar har ingen fått poeng for enda, og samboer som fløy 11 februar har heller ikke fått poengene for det. Så det virker som flyvninger etter Tirsdag forrige uke drøyer med å få inn, men FØR Tirsdag forrige uke oppelevde jeg ingen forsinkelser.

Jag blev erbjuden 8000 EB poäng eller 100 euro.

Känns inte alls som en bra kompensation i förhållande till sist då mitt underhållningssystem inte fungerade.
När det hände mig för ca 1 år sedan blev jag erbjuden 8000EB-poäng enbart, fick inget val. Tycker dock det är en helt ok kompensation, jag hade dock tagit 100€ för att nyttja på någon annan resa.
Tidigare har man fått 10-15000 poäng för trasig IFE, men det verkar ha ändrats sista året till 8000 som standard.

Ja, visst är det generöst, men jag har fått 200€ sist jag flög C och underhållningssystemet inte fungerade.

Nåja är bara bita i det sura äpplet och ta 100€ och köra en MR i PLUS någonstans.

Toppen