Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Fyra flighter i fredags, de tre första med SAS och den sista med United. Poängen från United-flighten kom in inom 48 h. Poängen från SAS-flighterna saknas fortfarande. Fenomenet säger mer om SAS än om United...
Jag vantar fortfarande pa poangen fran mina 2 SAS flighter forra mandagen. 8 dagar for en SAS flight ar ruskigt daligt.

Jag måste säga att SAS betalning med poäng är minst sagt irriterande, jag har 10800 poäng som går ut i februari men inga möjligheter att använda dem, de är i princip värda noll kronor som delbetalning och jag kan inte hitta resor ngnstans för hela beloppet på drygt 27000 poäng, och 27000 poäng är ju en piss i havet de med om man vill delbetala med dem.

Tänkte passa på att förbruka alla poäng på en gång eftersom jag antagligen aldrig kommer att flyga med SAS igen eftersom deras biljetter kostar 2-5ggr så mkt i de olika klasserna. Jag förstår faktiskt inte hur SAS ens kan belägga sina longhauls till en tiondel med tanke på de priser de tar

Kan jag inte bara få en tabell på vad bonusresor kostar eller ännu hellre, slå in datum och säg "jag vill flyga upp mina poäng, var kan jag åka?". Istället så får jag bara röda rutor där det meddelas att det inte finns ngra biljetter att köpa på de resmål jag är intresserad av.

Har lite svårt att förstå dina klagomål. Du har inte samlat ihop några större mängder EB-poäng, vilket självklart gör utbudet begränsat. Som tidigare nämnts kan du ta ut en inrikes t/r, valfri destination, för 10.000 poäng. Det är ofta bra tillgång på awardplatser inrikes, samt riktigt bra värde för poängen jämfört med att köpa motsvarande biljett.

Har flugit 6 legs med SAS Go inrikes sedan 19dec och som vanligt incheck +20h innan avgång i appen. Exit row då jag är 196cm. Samtliga 6 gånger har jag sedan vid boarding inte fått exit row pga flygplansbyte.

Säkert ett visst mått av otur men hur svårt är det att pusha info om flygplansbyte till appen/mail för de som valt plats?

Arlanda tidig morgon den 27:e dec. Avresa till Palma. Mycket folk i terminalen men inte "kaosartat". En disk för plus, en för first/star gold och en bagagedrop för plus. Vi stod i minst 40 minuter i check-in kö och 15 i fasttrack security.

SAS borde ha bemannat den disk i gold/plus/first som stod tom.

Automatincheckning var inte ett alternativ då även den kön rörde sig med snigelfart.

Speciellt kul är det att observera alla EBD/EBG som tränger sig eftersom de har ett guldkort. Idioter!

Sen att jag fick 900:- i parkeringsböter för 26 sekunder utanför avgångshallen är en annan story.

Toppen