Med anledning av min fars bortgång för en månad sedan så behövde han av förklarliga skäl inte längre sin biljett i en bonusresa som min mor hade bokat för de båda.
Eftersom min mor fortfarande vill resa och min syster kommer att åka med istället så kontaktade jag SAS för att göra en namnändring. Jag förklarade att min far har avlidit och att min syster därför kommer att resa istället för honom. Jag erbjöd mig även att förse SAS med ett intyg om dödsfallet. Till min stora förvåning begärde SAS trots det den ordinarie namnändringsavgiften. Jag bad personen ifråga att dubbelkolla om de inte kunde ta bort avgiften. Efter en lång stunds väntan påstod killen att han hade frågat en kollega samt en chef och fått nej av båda två. "SAS gör inga undantag vid dödsfall".
Nu handlar det inte om pengarna eftersom det är så lite. Men med den skamligt låga moralen och förståelsen så önskar jag SAS en liknande grad av förståelse från deras kunder i framtiden!
Eftersom min mor fortfarande vill resa och min syster kommer att åka med istället så kontaktade jag SAS för att göra en namnändring. Jag förklarade att min far har avlidit och att min syster därför kommer att resa istället för honom. Jag erbjöd mig även att förse SAS med ett intyg om dödsfallet. Till min stora förvåning begärde SAS trots det den ordinarie namnändringsavgiften. Jag bad personen ifråga att dubbelkolla om de inte kunde ta bort avgiften. Efter en lång stunds väntan påstod killen att han hade frågat en kollega samt en chef och fått nej av båda två. "SAS gör inga undantag vid dödsfall".
Nu handlar det inte om pengarna eftersom det är så lite. Men med den skamligt låga moralen och förståelsen så önskar jag SAS en liknande grad av förståelse från deras kunder i framtiden!