Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag har flugit via CPH säkert 50 gånger, med incheckat bagage dock bara 2 gånger innan. Igår var den 3e gången och precis som dom förra gångerna så försvann bagaget. Så 3 av 3 byten på CPH har inneburit borttappat bagage. Tidigare gånger har det varit på hemresan, denna gång på utresan på väg till semester med frun som är helt knäckt över att ha blivit av med sina saker + nödvändiga mediciner (fråga inte mig varför hon checkade in dom).

Som pricken över i så var bytestiden ursprungligen tänkt att bli 50 min, men det blev 2h och 45min p.g.a. sent inkommande flyg. Mitt flyg var det enda som avgick vid 22:40 tiden på lördagkvällen så hur SAS lyckas slarva bort en väska när dom har haft nästan 3h på sig, under veckans lugnaste tidpunkt + prioprity och guld-tag tycker jag är ett mysterium.

Förseningen på 1h och 55min innebär även att SAS precis klarade sig undan ersättning för förseningen. Den sena ankomsten gjorde att hyrbilsfirman hade stängt. Bagagereklamationen tog drygt en timme och när vi till slut lämnade flygplatsen var kl 01:25 istället för 21:45 som det var planerat. Vi fick även ändra hotellplanet p.g.a. detta och gick miste om en 3x poäng stay på ett förbokat Hilton hotell.

SAS misslyckades verkligen att leverera igår!
 
Blir smått irriterad.
Sommartidtabell och värdelösa tider.
Förra veckan stannade jag hemma eftersom tidtabellen är dålig redan som den är.

Förr förra veckan var det försening mellan UME-ARN, vilket gjorde att jag fick väldigt bråttom till ARN-BGO.
BGO-SVG är bedrövlig. Kort om tid och en jävla cirkus med säkerhetskontrollen.

Så idag sitter jag på UME och åter igen är det 25min försenat. Dessa estimerade 25 minuter brukar oftast resultera i 35 minuter om inte mer.
Jag tippar på att jag har 25 minuter att ta mig från T4 till egentlig avgång ARN-BGO.

Jag tippar på att det såg likadant ut förra veckan.
Vari ligger problemet denna gång. Kan knappast vara ett överbelastat ARN.

Fan så trött jag blir. Tror jag skiter i att flyga nästa vecka, mina nerver och blodtryck har inte anpassat sig till detta.
 
Landade på OSL och behövde prata med service desk som har hand om baggage. Sätter i mitt EBD Mastercard, maskinen piper och spottar ut det utan kölapp. Samma sak med Diners EBD och Amex EBG. Om man uppmuntrar sina bästa kunder att sätta in kortet i maskinen för att få hjälp snabbare så borde väl maskinen kunna läsa av kortet. Hade de inte erbjudit en specialkö för EBG så hade jag varit irriterad, nu när de erbjöd en sådan kö men inte accepterade mina kort så var jag ännu mer irriterad.
 
Landade på OSL och behövde prata med service desk som har hand om baggage. Sätter i mitt EBD Mastercard, maskinen piper och spottar ut det utan kölapp. Samma sak med Diners EBD och Amex EBG. Om man uppmuntrar sina bästa kunder att sätta in kortet i maskinen för att få hjälp snabbare så borde väl maskinen kunna läsa av kortet. Hade de inte erbjudit en specialkö för EBG så hade jag varit irriterad, nu när de erbjöd en sådan kö men inte accepterade mina kort så var jag ännu mer irriterad.

Du får helt enkelt sänka dina förväntningar än mer.
 
Testade handla på flyget för första gången med poäng, ändå drogs det pengar från mitt konto och inte poäng, trots att jag hade massvis med poäng
 
Toppen