Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag lyckades få landa med bältet av med både Lufthansa och SAS idag. :) skulle gissa att jag inte var ensam om att inte orka ta på bältet

Om det hadde varit SAS, Norwegian, Widerøe, Icelandair, British Airways or whatever hadde jeg skrevet nøyaktig det samme. Jeg synes det er mycket störande at jeg ikke kan uttale meg uten at SAS-kortet skal spilles. Beklageligvis skrives det jo mest om SAS her, hva forventer du? :)

Som nevnt velger folk hva de selv gjør det til, men at man skal ende opp uten setebelte fordi flyselskapet (uansett hvilket) ikke har riktig utstyr vil være årsak nok til å sette den flighten på bakken. Derav min skepsis. Jeg har ikke sagt at noen ljuger, jeg skrev at jeg tror vedkommende ikke har fått med seg hele situasjonen. Det er lov å få ett feil bilde eller misforstå hvis man observerer noe litt på avstand.

Jag är tämligen trött på att (speciellt under sommaren) få halvfulla glas med "gratis" vatten, detta främst på europa-rutter under varma dagar den senaste månaden. Det är ju rätt tydligt att de vill kränga flaskor för 20kr, men kan man bjuda på påfyllning av kaffe och te förstår jag verkligen inte varför det snålas med vatten.

Mitt bagage kom inte fram igår, men det är ju ingen stor grej. Vad som händer efteråt är dock skillnaden mellan ett bra bolag och ett lite sämre bolag. Dels så kan SAS kundtjänst inte hjälpa mig alls, utan hänvisar mig till Danmark och bagagehanteringen. Jag kan väl nästan köpa det också. Jag får fel telefonnummer, så istället hamnar jag på "lost & found", hon bara suckar och ger mig rätt nummer. Jag ringer bagagehanteringen, och väntar 10 minuter på att komma fram. Tröttnar till slut och trycker att de skall ringa upp mig, slår in (rätt) telefonnummer. Jag blir försäkrad om att jag behåller min plats i kön och att så fort en agent blir ledig så skall jag bli uppringd. Detta är för 3-4 timmar sedan. Jag har fortfarande inte blivit uppringd. Visst, det kan vara så att de har 4 timmars kö, men när jag anlände igår så var det ju inte så att de hade jättemycket att göra. Grymt irriterande med en sunkig customer services!

Jag lyckades få landa med bältet av med både Lufthansa och SAS idag. :) skulle gissa att jag inte var ensam om att inte orka ta på bältet

Forstår jeg det rett at du gikk inn for å "lure crewet" etter at crewet har gått gjennom flyet og sjekket at cabin er cleared, og så ta av deg beltet?

Mitt bagage kom inte fram igår, men det är ju ingen stor grej. Vad som händer efteråt är dock skillnaden mellan ett bra bolag och ett lite sämre bolag. Dels så kan SAS kundtjänst inte hjälpa mig alls, utan hänvisar mig till Danmark och bagagehanteringen. Jag kan väl nästan köpa det också. Jag får fel telefonnummer, så istället hamnar jag på "lost & found", hon bara suckar och ger mig rätt nummer. Jag ringer bagagehanteringen, och väntar 10 minuter på att komma fram. Tröttnar till slut och trycker att de skall ringa upp mig, slår in (rätt) telefonnummer. Jag blir försäkrad om att jag behåller min plats i kön och att så fort en agent blir ledig så skall jag bli uppringd. Detta är för 3-4 timmar sedan. Jag har fortfarande inte blivit uppringd. Visst, det kan vara så att de har 4 timmars kö, men när jag anlände igår så var det ju inte så att de hade jättemycket att göra. Grymt irriterande med en sunkig customer services!

Så utrolig tråkigt... Jeg har fått misset baggasje en gang, fra OSL til ARN (pga veldig short connection). Det var en vanvittig bra kundeservice: jeg gikk rett til service-desken ved baggasjebeltene, de sporet baggasjen på null komma niks, jeg fikk et helt hefte med info og de spurte spesifikt om jeg ville ha baggasjen sendt til den eller den adressen. De ringte meg flere ganger i løpet av kvelden, om at baggasjen var sendt med flyet til Arlanda, og så at de var på tur med baggasjen, før de til slutt kom og ringte på døra. Syntes nesten synd på damen som ringte for hun var så utrolig ydmyk og beklagende at hun minte meg mest om en hund som har blitt banket og slått så mange ganger at den blir helt underkuet. Dette var i Februar i år.

Nuvel, det er kanskje stor forskjell på svensk og dansk kundebehandling :(

Jag är tämligen trött på att (speciellt under sommaren) få halvfulla glas med "gratis" vatten, detta främst på europa-rutter under varma dagar den senaste månaden. Det är ju rätt tydligt att de vill kränga flaskor för 20kr, men kan man bjuda på påfyllning av kaffe och te förstår jag verkligen inte varför det snålas med vatten.

Då bokar du SAS plus hädanefter så är problemet löst ;) Du har även chans på en smarrig hallongrotta!

Ja, eller varför inte bara fylla på egen vattenflaska i loungen? Det brukar jag göra när jag flyger Go.

Hvorfor så konstruktiv? Det her er jo brok-tråden :p

Jeg plejer også at have en flaske vand med der fyldes enten i loungen eller ved en anden vandpost, så slipper man for vandcirkus ombord :)

Låter i min mening otroligt korkat gjort. Jag skulle aldrig låta bli att ta på mig bältet för min egen skull och jag skulle bli förbannad (för min egen skull) om mina medpassagerare lät bli bältet. Jag vill inte få dem i nacken om vi hamnar i turbulens.

Toppen