Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nja, det pendlar nog upp och ner, troligen med säsongerna. Fick själv svar efter 8 dagar i början på April på 2 separata claims med någon dag emellan. Då var den officiella svarstiden om man frågade 2-3 veckor. Däremot en vända i höstas var det lång tid också, har för mig det var 4-6 veckor då.

Min claim skickades också in i början på april, mer exakt den 9e april. Frågan är ju varför det tar så lång tid för vissa medan andra får svar väldigt snabbt. Min claim är inte direkt svår att hantera heller, handlar om en icke fungerande IFE på longhaul.

Min claim skickades också in i början på april, mer exakt den 9e april. Frågan är ju varför det tar så lång tid för vissa medan andra får svar väldigt snabbt. Min claim är inte direkt svår att hantera heller, handlar om en icke fungerande IFE på longhaul.

Samma claim som jag hade, men jag skickade in en vecka tidigare. Verkar ju konstigt att väntetiden skulle gått upp så mycket så fort.

Man fyller väl i EBG-numret vill jag minnas, vet inte om det kan ha något med prioritering att göra. Men 8+ veckor är inte ok varesig man har status eller inte.

Samma claim som jag hade, men jag skickade in en vecka tidigare. Verkar ju konstigt att väntetiden skulle gått upp så mycket så fort.

Man fyller väl i EBG-numret vill jag minnas, vet inte om det kan ha något med prioritering att göra. Men 8+ veckor är inte ok varesig man har status eller inte.

Jag hade bara EBS när jag skickade in min claim men har fått EBG nu efteråt. Kan säkert spela in en hel del skulle jag gissa på.

Jag skickade in en claim till SAS 2 april och fick också besked om 4-6 veckor. Har inte hört ett ord ännu. Jag är bara EBS vilket såklart har betydelse för svarstiden. Men så lång väntetid är helt enkelt inte OK ens som basmedlem. Det är långtifrån första gången de har så långa väntetider.

Även om det är att jämföra äpplen och päron så kan jag ändå inte låta bli att jämföra med United som svarade inom 30 min från det att jag skickade in min claim och sedan har svarat inom 15 min - 2 timmar på varje efterföljande diskussion i samma ärende. Självklart bidrar det att jag har högre status på UA. Jag är helt övertygad om att även SAS svarar EBG:s snabbare, om än inte riktigt så snabbt.

Hur som helst har jag och United klarat ut att problemet som ska lösas ligger hos SAS så det är bara att vänta tills de behagas komma med ett goddag yxskaft-svar som sen ska skickas fram och tillbaka några vändor innan även SAS inser felet. :D

Jag inväntar återbetalning sedan mitten av Mars... Var dock så lite pengar denna gång, så har inte bemödat mig med att ta kontakt fler än två ggr (rätt länge sedan).

Men om jag jämför med SJ är SAS ett under av välvilja och arbetstempo - de är skyldiga mig 5-10 återbetalningar, de äldsta från December...

Gjorde claim den 30 april. Trasig IFE. Som EBB (eller heter det EBM nu?) lär jag inte få ett svar innan hösten... :)

Dumsnålhet gör mig irriterad. Mitt flyg från Helsingfors är mer än en timme sent. Jag är dock ute på flygplatsen i så god tid att jag hade hunnit med planet före, men det får jag så klart inte åka med eftersom jag har en Economybiljett biljett. Så istället för att göra en EBG nöjd över servicen så fick de en EBG som är förbannad över deras försening och dessutom kostar dem pengar genom att fördriva två timmar i deras lounge där jag äter och dricker på deras bekostnad. Lite fingertoppskänsla hade ju inte skadat. Har tre gånger varit med om samma situation i Oslo där de löst det på ett sätt där jag varit supernöjd och talat väl om dem eftersom jag istället för att komma hem försent kommit hem tidigare än planerat.

Dumsnålhet gör mig irriterad. Mitt flyg från Helsingfors är mer än en timme sent. Jag är dock ute på flygplatsen i så god tid att jag hade hunnit med planet före, men det får jag så klart inte åka med eftersom jag har en Economybiljett biljett. Så istället för att göra en EBG nöjd över servicen så fick de en EBG som är förbannad över deras försening och dessutom kostar dem pengar genom att fördriva två timmar i deras lounge där jag äter och dricker på deras bekostnad. Lite fingertoppskänsla hade ju inte skadat. Har tre gånger varit med om samma situation i Oslo där de löst det på ett sätt där jag varit supernöjd och talat väl om dem eftersom jag istället för att komma hem försent kommit hem tidigare än planerat.

Surt och idiotiskt.
Det hade inte kostat dom en spänn att skicka dig med det tidigare flyget.

Det van väl någon som skulle känna sig duktig och visa vem som bestämmer.

Toppen