Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Den 8.3 rejste jeg med SAS i plus fra København til Málaga. Havde glædet mig til lidt forkælelse og det begyndte da ogso godt med frokost ca. 35 min efter start. Derefter.....ingenting! Ikke en eneste henvendelse fra personalet de næste 3 timer. Alle havde travlt med at sælge diverse til go passagererne.
Det lykkedes mig dog at få en øl ca. 30 min før landing ved at læne mig ind over to sæder og gribe fat om en steward.

Ikke godt nok. Plusproduktet er født til fiasko hvis man ikke meget snart retter op.

Var personalen ute i 3 timmar och sålde grejer till GO-resenärer utan att gå förbi PLUS-delen av kabinen? Det har jag väldigt svårt att tro. Någon gång måste de väl passerat till galleyt igen och då är det bara säga till att man vill ha något. Har aldrig varit problem för mig tidigare.

Den 8.3 rejste jeg med SAS i plus fra København til Málaga. Havde glædet mig til lidt forkælelse og det begyndte da ogso godt med frokost ca. 35 min efter start. Derefter.....ingenting! Ikke en eneste henvendelse fra personalet de næste 3 timer. Alle havde travlt med at sælge diverse til go passagererne.
Det lykkedes mig dog at få en øl ca. 30 min før landing ved at læne mig ind over to sæder og gribe fat om en steward.

Ikke godt nok. Plusproduktet er født til fiasko hvis man ikke meget snart retter op.

Funkade inte "jag vill ha service knappen"?

Vi kan jo alle have forskellige forventninger til den service der ydes i plus.
Når jeg betaler for en plus billet og rejser 3,5 time, ja så forventer jeg faktisk, ar personalet henvender sig til pluspassagererne bare en gang under rejsen uopfordret. Jeg kunne jo godt se de stakkels mennesker havde travlt med at servicerer go og ville ikke forstyrer, fordi jeg var overbevist om, at de ville kommer rundt i plus bare en gang mere inden landing.
Det skete ikke og måske forventer jeg det urimelige.
Jeg har hørt fra andre, at plus service til Málaga altid er dårlig idet SAS opfatter den flyvning som "ferieflyvning" og at dem der flyver plus på den rute ikke er så vigtig som businesssegment.

Jeg har hørt fra andre, at plus service til Málaga altid er dårlig idet SAS opfatter den flyvning som "ferieflyvning" og at dem der flyver plus på den rute ikke er så vigtig som businesssegment.

Flög ARN-OSL-AGP t/r i augusti i Plus och allting fungerade som det skulle med servicen, vad jag minns.
Nu i maj ska jag åka ARN-CPH-AGP och hem AGP-OSL-ARN.
Får väl se hur läget ser ut då...

Låter helt sjukt, om detta stämmer skall denna person sparkas, åtalas och betala skadestånd till både drabbad och SAS.

Ja, den där Preben hoppas jag blir av med jobbet snarast - sådär behandlar man inte människor om man inte har starka misstankar om att något är fel. Att en person har ett utlänskt klingande namn är knappast något misstänkt, iaf inte när passet säger samma sak...

Dessutom bör Salam komma ihåg att kräva ersättning under EU261/2004 då det där är en klockren IDB. SAS kan knappast komma ifrån att deras anställde nekade honom och hans dotter ombordstigning...

SK2168. Maskinen anländer försenad från Arlanda vilket får som följd att man struntar i att lasta bagaget och istället väljer att passa slot-tiden. Väl på Arlanda kommer givetvis inga väskor. "Ankomstservicen" är nedgraderad till en telefon vars telefonist meddelar att ingen väska kommer innan morgondagen. Ingen skillnad mellan Ryanair och SAS numera. Bedrövligt, för att uttrycka det milt.

Ja, exakt. Det måste ju vara lätt i detta fall. Oacceptabelt givetvis av individen.

Samtidigt passar anmälaren på att dela ut en känga till alla danskar baserat på en individs agerande.

Ja, det är väl rasistiskt om något.

Men oavsett så verkar ju denna Preben ha en skruv lös.
Jag förutsätter att han som blev nekad boarding dessutom snackade hygglig svenska, med tanke på hur bra han skriver.

Nja, vet inte vad jag ska säga om Preben. Att han har åsikter och menigar, kan jag förstå. Men att tillämpa sina åsikter och meningar på detta sätt är inte acceptabelt.

Preben behöver vård.

Ja, det är väl rasistiskt om något.

Men oavsett så verkar ju denna Preben ha en skruv lös.
Jag förutsätter att han som blev nekad boarding dessutom snackade hygglig svenska, med tanke på hur bra han skriver.

Nja, vet inte vad jag ska säga om Preben. Att han har åsikter och menigar, kan jag förstå. Men att tillämpa sina åsikter och meningar på detta sätt är inte acceptabelt.

Preben behöver vård.

Samt att SAS kan behöva lite goodwill...

Vet vi något om nån fortsättning här, SAS skulle ju utreda saken. Vad hände?

Det är möjligtvis generaliserande och onödigt men knappast rasistiskt i ordets rätta betydelse om anmälaren inte syftar på just den ras som Preben har.

Toppen