Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

@Storsteffe - Finn ett fel...

SK1424: SAS har ingen Business i Europa längre. Borde stå SAS Plus istället till ARN!

"On the Boeing 737-600, on some routes, the seats in the first rows are sold as SAS Plus seats. In this situation, the middle seat is left empty for passengers' comfort and cannot be booked."

Ja det var ett till fel iofs men det visste jag när jag bokade.

@Storsteffe - Finn ett fel...

SK1424: SAS har ingen Business i Europa längre. Borde stå SAS Plus istället till ARN!

"On the Boeing 737-600, on some routes, the seats in the first rows are sold as SAS Plus seats. In this situation, the middle seat is left empty for passengers' comfort and cannot be booked."

jag kan komiskt nog fortfarande boka SAS Business via vårt resesystem på firman inom europa...

Flög SK996 PEK-CPH i C idag, jättebra personal och servicenivå hög, men middag en katastrof, fanns 3 alt. Vegetarisk, lax och köttbullar. Valde köttbullar som var det näst sämsta flygmåltid jag någonsin provat, (inkl. Y). Blir nästan förbannad hur man kan förstöra en skandinavisk signaturrätt på detta sätt, skärpning.

Flög SK996 PEK-CPH i C idag, jättebra personal och servicenivå hög, men middag en katastrof, fanns 3 alt. Vegetarisk, lax och köttbullar. Valde köttbullar som var det näst sämsta flygmåltid jag någonsin provat, (inkl. Y). Blir nästan förbannad hur man kan förstöra en skandinavisk signaturrätt på detta sätt, skärpning.

Skriv rapport på det, köttbullarna var säkert lastade i PEK.....
Fick höra tt ni fick vänta ett bra tag innan ni kunde lyfta pga dimma....

CPH - SFO C klass, söndag den 16 jan
Inga allvarliga fel (utöver mitt och grannens säte som knappt gick att manövrera samt en icke 100% fungerande IFE, men detta är väl ingen nyhet) men lite bristfällig service, vilket jag inte upplevt än i SAS Business.
Saker så som att jag bad om ett till glas vin, då sa hon att det finns ju vid buffén och hämta själv vilket känns sådär.
Vid middagserveringen så när de placerade duken så åkte den ner på mitt golv, inget försök till att plocka upp den åt mig utan jag fick sträcka mig ner själv medan han tittade på, ingen ursäkt.
Inga större brister men jag tycker de brukar vara bra på att få en att känna sig lite ompysslad, och vara artiga m.m. men nu saknades lite av det faktiskt vilket kan göra stor skillnad just eftersom det är det "enda de har" idag iom att de inte kan konkurrera med hårdvara.

Skickade in ett klagomål på inrådan av er och blev erbjuden 300euro värdecheckar för de brister jag uppmärksammade dem om.
Det tycker jag känns helt ok faktiskt.

Mvh

T

Skickade in ett klagomål på inrådan av er och blev erbjuden 300euro värdecheckar för de brister jag uppmärksammade dem om.
Det tycker jag känns helt ok faktiskt.

Mvh

T

Var det din eller din grannes IFE som inte fungerade? Sjukt annars om du fick €300 för tappad duk och att själv behöva hämta vin.

Catering ex-PEK och PVG är ökänd för att hålla riktigt dålig standard. Det gäller inte bara SAS utan även de flesta andra flygbolag som flyger därifrån.

Jag är benägen att hålla med. Jag har inte haft något att klaga på vad jag kan komma ihåg vad gäller flighter ex-PVG. Maten i loungerna däremot e ju en annan femma. ;)
A380*G OT: Är du kvar i Shanghai eller har du flyttat hem nu? Har märkt att du ofta svarar på "svensk tid" senaste veckorna. :)

Nej jag lämnade för några veckor sedan mitt under kinesiska nyåret. Nya kontoret blir i Köpenhamn. Uppmärksamt av dig att se att jag inte svarar på kinatid längre! :)

Ja, nästan lite creepy stalker varning på den... ;)

Grattis till nya positionen då får jag säga. :) Då blir det mer remoulade och mindre natriumglutamat framöver. ;)

Enligt texten var båda sätena dåliga och båda IFE helt fungerande. Dock, det var inte den tappade duken som gav ersättning utan hur bristfälligt crew hanterade situationen.

För att klargöra lite om jag var otydlig. Jag meddelade SAS om att min stol och IFE ej fungerade så bra, och nämnde servicen som bristfällig.
De specade inte vad ersättningen baseras på men tror att allting spelade in.

T.

Toppen