Ju fler som bojkottar SAS ju snabbare måste man rekonstruera och vi får "new SAS" som kan faktiskt kan konkurrera. Man är omkörda på alla kanter idag.
Inte en dag för tidigt i så fall.
I söndags ytterligare exempel på serviceskillnad LH och SK. Hustrun och jag flög economy Tirana- MUC med LH (Augsburg Air) samt MUC-CPH med SK. Från Tirana kom pursen fram och beklagade att de inte kunde uppgradera oss eftersom de inte hade catrering nog till oss (är Senator) men de kunde seata oss längre fram så vi fick mer plats. Bjöd dessutom oss på "överblivna chokladbitar från C. och var allmänt vänlig och omtänksam. Vi njöt av flyningen sista semesterdagen
Boardingen på SK i MUC lite strulig, många barn och riktigt gamla. När de väl preboardats så såg vi till att komma på bland Guld och C-klassarna. som vanligt ifrågasatt bland övriga. Väl ombord en Airbus hade vi sätena rad 10 med x-tra benplats vid nödutgången. Till vår förvåning höll en barnfamlilj redan på att sätta sig där med hjälp av cabin personalen. Påpekade att detta var våra säten och oavsett vilket sätter man väl aldrig barn vid en nödutgång. Fick ett riktigt snorkigt och förnedrande svar att det måste väl vi förstå att familjen måste sitta ihop och vi kunde väl hitta något längre där bak.
Det kunde vi inte förstå. Att detta måste lösas ombord i sista stund och på vår bekostnad. Värdinnan fortsatte vara översittande snorkig mot oss högt och ljudligt. Ingen skulle missa vilka typer vi var. Så för en gång skull förlorade både hustrun och jag tålamodet att bli förnedrade inför övrig pax av en tvärig danska. Jag tog fram mina Senator samt EBG-kort, bad henne behålla dem för att vi hade fått mer än nog och krävde om att bli avsläppta för att ta annat bolag vilket som helst upp till CPH.
Vrångt fick vi då våra platser och vad den stackars barnfamiljen tog vägen vet jag ännu inte.
Blev senare pinsamt löjligt när efter boarding completed en inställsam purser dök upp och beklagade åter och åter det intfäffade erbjöd oss både kudde och filt ( i värmen).
Vill med detta säga att god service behöver inte kosta utan lite vänlighet och omtanke räcker långt.
Något som stor del av SAS-personalen tyvärr glömt på senare tid, vilket jag märker inte minst bland resande kollegor som allt eftersom ger upp lojaliteten mot SAS.