Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Semestervikarie betyder inte per automatik dåligt. Prio-taggar på inckeckade väskor brukar fungera bra så här året på Arlanda. :)

Ja inom många områden kan man få bättre service än normalt... Speciellt med engagerade personer, min säljare kunde ju tyvärr inte det mest basic med programmet. Det var ju inte direkt så att vi diskurerade code share & operated by ;)

Jag kunde ju sagt nej tack direkt men var lite nyfiken på vad han kunde egentligen... :)

En polare ska flyga till USA idag och hade betalat för Economy Extra och får de sämsta platserna i Economy, vad är en rimlig ersättning?
Priset mellan de två klasserna + ett gäng EB-poäng?

Fick precis samtal från en säljare på Eurobonus. Här kommer ett utdrag ur konversationen:

Han vill ge mig ett år gratis mastercard knutet till Eurobonus. Jag kommer att få 7000 poäng direkt för det säger han. Jag är bara intresserad av baspoäng säger jag. Då säger han då får poäng precis som om du hade flugit.

Du slarvade alltså bort möjligheten att ingå ett muntligt avtal där ditt mastercard skulle ge baspoäng?

Såg i nyhetsbrev idag (och dessutom en fin banner på hemsidan) att man kan uppleva Skandinavien från 499 kronor (inklusive svenskt inrikesflyg). På hemsidan anger bannern en hel del olika priser för olika städer, några över 499 och en del under. Östersund ligger på prick 499. Det komiska är att det finns en utresa från ARN under kampanjperioden 1/8-31/10 som kommer nära det priset (den 6/8) och sen finns det några spridda hemresor, också under augusti. September-oktober har inte en enda resa för detta pris.

Varför skyltar man då ens med priset till en ort om det i princip inte finns några biljetter under en tre månaders kampanjperiod?

Har varit i kontakt med Customer Care ang. en resa där jag hade problem med IFE.
Blev väldigt bra och trevligt bemött och lovad x poäng som kompensation, en lösning som jag tycker känns ok.

1 månad senare har jag fortfarande inte sett röken av några poäng. Har mailat idag och påmint, nu får vi se hur lång tid ytterligare det behöver ta innan poängen finns på kontot.

Kontaktade customer care ang ersättning för min försenade resa till CPH och tillbaka. Där jag även krävde ersättning för mat jag lade ut. Jag skickade lite skämtsamt med min bot för "icke stämplad" biljett på metron.
150 kr tillbaks för mat, fick ett nej för föreseningen för att jag "inte var mer än två timmar försenad" (!) Jag var tre timmar försenad. Förstår inte hur de missar något sådant. Under mina bokningar ser man bokningen men det går inte att visa/ändra den. Var tvungen att söka fram gamla mail för att hitta reseplanen som de tydligen inte hade kvar :/

Och sedan 3k extra poäng. Får se vad som sker med förseningen .

Toppen