Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Angående återbetalning av pengar vid avbokning av bonusresor. Min upplevelse är att i många fall så kommer inte pengarna tillbaka automatiskt. Det verkar var ett systematiskt otyg från SAS.
Detta fick mig att kontrollera min senaste award-avbokning, som gjordes för en månad sedan. Jag har fortfarande inte fått någon återbetalning. Bör man avvakta lite till eller kontakta SAS?

Cancellerade en poängresa 4 juli, ser att pengarna är återbetalda även 4 juli. Kan dock inte säga om de kom det datumet el är bakdaterade.
Använde mitt SAS Mastercard Premium.

SAS har börjat med ett otyg den senaste tiden på CPH. Fulboarding. Man börjar boarding i gaten, fastän planet inte är klart för ombordstigning än. Kontentan bli att barnfamiljer, business class-resenärer och statuspax med boardinggrupp 1 får stå och svettas i gången utanför planet. Crew blir stressade. Detta har hänt mig tre gånger nu i sommar.

SAS är punktliga, det är bra. Men inte om det sker på bekostnad av passagerarna.

SAS har börjat med ett otyg den senaste tiden på CPH. Fulboarding. Man börjar boarding i gaten, fastän planet inte är klart för ombordstigning än. Kontentan bli att barnfamiljer, business class-resenärer och statuspax med boardinggrupp 1 får stå och svettas i gången utanför planet. Crew blir stressade. Detta har hänt mig tre gånger nu i sommar.

SAS är punktliga, det är bra. Men inte om det sker på bekostnad av passagerarna.
Mina senaste resor har jag också råkat ut för det. Aldrig på Arlanda så det verkar vara CPH specifikt...

Det där är väl standard överallt oavsett flygplats och bolag numera är min erfarenhet. Jag blir positivt överraskad om det är så att jag kan gå på planet direkt.

Ett jäkla otyg, det har hänt att jetbridgen har rasat ner i marken för att de har fyllt upp den med för många pax.
Men det är ett designproblem, en jetbridge borde aldrig få lämna ritbordet om den inte håller att man fyller den med passagerare.
Otyget kommer från att de ofta är svettigt varma, och denna typ a boarding är helt idiotisk ändå.

Toppen