Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

xz0781

Medlem
Det händer konstiga saker i SAS IT-miljö just nu. Har en ARN-HEL-resa i september och ville byta min plats 12 D då det satt sig 2 andra på 12 E och F. Ändrade till 11D och sparar och vad händer. Jag sitter nu på 27D? Och kan bara välja mellan rad 27-29?
Ringer in och agenten kan bara konstatera att denne inte ser något annat platsval.
SAS måste ha stora IT-problem just nu. Har 2 ytterligare issues utöver ovanstående:
1) Poängresa som annonserats som SAS Go Smart ända fram till jag går in på "Mina bokningar" då den plötsligt blivit SAS Go Light.
2) Avbokad poängresa till Japan där jag fått betala Star Alliance-avgiften på 150:- 2 gånger.
 

SimonXYZ

Medlem
SAS ändrade ett flyg men deras förslag på ändring ser inte ut att få mig hem hela vägen till Arlanda eftersom original flyg från CPH till ARN ser ut att vara avbokad men inget nytt flyg är förslaget.
När jag chattade med kundtjänst agenten höll på att "skriva" i 8 minuter för att endast svara att flyget mellan CHQ-CPH hade ändrats med 45 minuter utan att ens kommenterar min fråga varför flyget mellan CPH-ARN är också överstruket. Sedan svarade hon diffust att det var inget problem det var bara en ändring utan att ens konfirmerar att flyget CPH-ARN var kvar på samma tid.

Inte förrän jag "chansade" och accepterade ändringen kunde jag få bekräftat att flyget CPH-ARN var kvar.

Allt som allt pga fel i deras sätt att presentera ändringen och en agent som kunde inte hantera en enkel fråga med ett rakt svar "inget problem, ditt flyg mellan CPH-ARN är kvar utan någon ändring" förlorade jag och SAS nästan 30 minuter tid.

Visa bifogad bild 153059
Den där har jag reagerat på flera gånger, så det har nog varit så ganska länge. Jag har vant mig :) Jag fick en så sent som i fredags - endast 1 flyg påverkat med 3 överstrukna.
 

mrestes

Medlem
Den där har jag reagerat på flera gånger, så det har nog varit så ganska länge. Jag har vant mig :) Jag fick en så sent som i fredags - endast 1 flyg påverkat med 3 överstrukna.
Ännu konstigare att chattagenten lyckades inte förstå min fråga (som de måste ha fått dussintals gånger) och snabbt förklara "det andra delen av dit flyg från CPH-ARL har inte ändrats, det finns kvar trots att det inte se ut så" Då har vi en chatt på max ett par minuter inte 30.
 

mrestes

Medlem
Burkina Faso, det nya Circular hot springs?
Självklart ARN. Lite tidigt på morgonen efter en sen kväll. Och i chatten skrev jag Arlanda som ett helt ord så det var inte det som var problemet.

Kanske därför det tog 30 minuter att chatta? Agenten förstod inte vad ARL hade med saken att göra…
Under chatten skrev jag Arlanda inte ARN eller ARL heller. Men jag kan ha skrivit Köpenhavn men det tror jag inte kan tolkas fel.
 

xz0781

Medlem
Det händer konstiga saker i SAS IT-miljö just nu. Har en ARN-HEL-resa i september och ville byta min plats 12 D då det satt sig 2 andra på 12 E och F. Ändrade till 11D och sparar och vad händer. Jag sitter nu på 27D? Och kan bara välja mellan rad 27-29?
Ringer in och agenten kan bara konstatera att denne inte ser något annat platsval.
SAS måste ha stora IT-problem just nu. Har 2 ytterligare issues utöver ovanstående:
1) Poängresa som annonserats som SAS Go Smart ända fram till jag går in på "Mina bokningar" då den plötsligt blivit SAS Go Light.
2) Avbokad poängresa till Japan där jag fått betala Star Alliance-avgiften på 150:- 2 gånger.
Men alltså??? Kollade mina övriga 2 intra-europabokningar i SAS Go Smart och min seating har ärdrats automatiskt från nödutgång till rad 14 resp. 30 och det går inte att välja tidigare rad. OK att det teoretiskt skulle kunna finnas 13 plusrader på ett spanienflyg men knappast 29?
Nån annan som har en Go-bokning intra-Europa som kan kolla om detta bara drabbar mig eller har SAS IT-system gått bananas?
 

Hachans

Medlem
Men alltså??? Kollade mina övriga 2 intra-europabokningar i SAS Go Smart och min seating har ärdrats automatiskt från nödutgång till rad 14 resp. 30 och det går inte att välja tidigare rad. OK att det teoretiskt skulle kunna finnas 13 plusrader på ett spanienflyg men knappast 29?
Nån annan som har en Go-bokning intra-Europa som kan kolla om detta bara drabbar mig eller har SAS IT-system gått bananas?

Alltså, det kan ju vara så att 14 blivit plus och du blivit flyttad till närmaste lediga plats som råkar vara 30?

Men ja, it-glitch är ju också fullt möjligt.
 

SK989

Medlem
Men alltså??? Kollade mina övriga 2 intra-europabokningar i SAS Go Smart och min seating har ärdrats automatiskt från nödutgång till rad 14 resp. 30 och det går inte att välja tidigare rad. OK att det teoretiskt skulle kunna finnas 13 plusrader på ett spanienflyg men knappast 29?
Nån annan som har en Go-bokning intra-Europa som kan kolla om detta bara drabbar mig eller har SAS IT-system gått bananas?
Alla mina förvalda plaster på de flyg jag är bokad i Go har ändrats för veckan efter nästa. Enligt platskartan är det t.ex. 17 rader Plus på ett förmiddagsflyg från Paris till Stockholm. Visst, det är inte omjöligt men det är i så fall första gången jag ser så många Plusrader på den sträckan en förmiddag.
 

Lynx

Medlem
Alla mina förvalda plaster på de flyg jag är bokad i Go har ändrats för veckan efter nästa. Enligt platskartan är det t.ex. 17 rader Plus på ett förmiddagsflyg från Paris till Stockholm. Visst, det är inte omjöligt men det är i så fall första gången jag ser så många Plusrader på den sträckan en förmiddag.
Alla mina bokningar har ballat ut med - kan bara välja säte på de sista 5 raderna
 
Toppen