Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

På väg från Östersund till Göteborg via Arlanda och försenad ankomst gör att jag och några till missar anslutningen till GOT. Går till servicedisken och ber om att bli ombokad till nästa flight (platser finns enligt appen) men de säger att det inte går, utan jag blir ombokad till flighten som går ytterligare två timmar senare.

Bokar då en biljett i appen på nästa flight, går till servicedisken och ber dem att se till att mitt bagage kommer med nästa flight som jag numera har biljett till. Inga problem. Nya biljetten är i samma bokningsklass som den avbokade (D) och svindyr.

Kan bli en intressant process…

Bokar då en biljett i appen på nästa flight, går till servicedisken och ber dem att se till att mitt bagage kommer med nästa flight som jag numera har biljett till. Inga problem. Nya biljetten är i samma bokningsklass som den avbokade (D) och svindyr.

Kan bli en intressant process…
Skicka claim, det borde inte vara några problem (?).

Varför funkar inte det? Enda gången det inte funkar online för mig är om jag vill ha poängresa ut o betald hem.
IMG_3791.png

Hur får du in det?

Har ett klagomål sedan i februari till SAS kundservice där jag i likande tidigare fall fått ett antal eurobonuspoäng som "good-will". Nu har jag dock fått en person som totalt vägrar ge mig någon "good-will" alls. Ena svaret är inte ens svar på frågan, nästa gång är det rent felaktiga svar och nu får jag inte ens svar trots att ärendet inte är avslutat. Jag har bett att ärendet ska eskaleras till nästa nivå (hans chef), personen påstår att han gjort det men att bedömningen från chefen är densamma. Jag har aldrig fått se chefens svar så jag tvivlar på att ärendet har flyttats överhuvudtaget. Situationen är helt befängd, men jag vill inte ge upp när det är en så totalt inkompetent person och otrevlig person som behandlar mig utan respekt och verkligen uruselt. Är trots allt Lifetime Gold så är en lojal SAS kund sedan lång tid. Hur skulle ni göra i denna situation?

Toppen