Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Solomun

Medlem
Det var intressant, det verkar även som att en enkel med Swiss i premium economy är billigare än en enkel i economy det datumet.

Screenshot_20240623_012436_Chrome.jpg
Screenshot_20240623_012436_Chrome.jpg Screenshot_20240623_012411_Chrome.jpg

Tomas E

Medlem
Är du säker på det ??? Vilket år gick sas med vinst sist??
2019, eller rättare sagt räkenskapsåret 1 nov 2018-31 okt 2019, alltså det sista året före pandemin. Inte en särskilt stor vinst, men ändå en vinst. Dock har de inte lämnat utdelning på stamaktierna sedan 2001, d.v.s. avseende räkenskapsåret 2000, men däremot behövt flera omgångar kapitaltillskott.

ante888

Medlem
Hemsidan lämnar fortfarande lite att önska. Hade först problem att logga in då den tror att jag är en bot, men det löste sig genom att jag loggade in parallellt med en annan webbläsare.
Försöker boka en *A bonusresa med 2-4-1 voucher, kommer till sista steget i betalningsflödet där jag ska få en verifieringskod skickad till mobilen, men får meddelandet "Det gick tyvärr inte att verifiera dig. Försök igen eller ring oss för att få hjälp". Ringer in - men då verkar bonusplatserna inte synas längre (kanske tillfälligt låsta pga så långt gången bokning?), och jag kan inte få någon mer hjälp just nu. Suck.

SAS har ju dock infört regler om att man inte "får" boka legs för leg. Var något år sedan detta spreds som en löpeld (exakt vad som kommunicerats internt låter jag vara osagt).

Det fanns ju dock vissa agenter som struntade i detta.

Sen är det väl som vanligt med SAS, tar 2-3 år innan alla annamat nya regler och riktlinjer. Räcker ju med att titta på hur lång tid det tog för cabin crew att förstå att EBD har gratis dryck i GO.
De har fortfarande inte lärt sig att det är gratis dryck i GO som Diamond.

Toppen