Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

pswe

Medlem
Ordningen nu återställd så jag förlåter PRAO-eleven som ställde till det.
Glöm inte att välja om platserna.
Gjorde samma observation på morgonens flyg och lite kommande bokningar.
Precis som du skriver, behöver välja om, kan bli trist överraskning för många om systemet inte själv säter tillbaka valen.
 

intuition

Medlem
Inte såå många på ett av mina flyg, men ingen verkar ha reagerat och försökt återställa. Potentiellt 18 pers som betalat eller valt plats genom status som klämts ihop på de 7 bakersta raderna medan det är minst sagt luftigt längre fram.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2024-05-20 kl. 11.02.10.png
    Skärmavbild 2024-05-20 kl. 11.02.10.png
    68,1 KB · Visningar: 110

Link

Medlem
Sk126 MMX-ARN ikväll 19:30 står fortfarande som 21 rader med Plus, ska bli spännande att se hur folk kommer bli placerade.
 

Flightdoc

Medlem
Tack för ditt mail.

Det är tråkigt att höra att du upplever att din förbokade sittplats ofta ändras.

Den sittplats som finns angiven i bokningen eller som väljs i samband med internetincheckning, är ett önskemål och inget som vi kan garantera.

Vad som kan ha skett i de enskilda fallen kan vara svårt att ge ett konkret svar på, men det finns olika faktorer som kan spela in.
Till exempel kan flygplanstyp och kabinindelningen ombord ändras med kort varsel. Vår personal gör i sådana fall allt de kan för att omplacera passagerarna till en liknande sittplats.

Vi informerar om att sittplatsändringar förekommer och detta står att läsa i våra transportvillkor.

Jag hoppas att jag lyckats besvara dina frågor och passar på att önska dig en trevlig dag!
Med vänliga hälsningar,

Kontaktade Diamond support igår och fick idag ett helt intetsägande svar (se ovan)

Fick gå igen alla (och hustruns egna) bokningar för att få rätsida på det hela. Ingen automatisk återgång. Tog en stund

Ingen förlåtelse till PRAO eleven och Diamonsd support
 

GOTBound

Medlem
Kontaktade Diamond support igår och fick idag ett helt intetsägande svar (se ovan)

Fick gå igen alla (och hustruns egna) bokningar för att få rätsida på det hela. Ingen automatisk återgång. Tog en stund

Ingen förlåtelse till PRAO eleven och Diamonsd support
Semi-OT; gissa vilken yrkesgrupp som är den första att helt ersättas av AI bootar..? ;)
 
Toppen