Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

SK IT. Igår hade jag en notis på telefonen "Bokning XXXXX är avbokad". Inget mejl, vid sökning på numret stod bokningen som avbokad. Kollade om flighten fanns kvar, jodå om än flyttad ett par timmar. Väntade till lunch för att se om bokningen återkom, eller om något mejl skulle komma. Inget händer och jag ringer in vid lunchtid. 15 min kötid. En tjej svarar, får bokningsnumret och säger efter att ha knappast in det "det här var konstigt, jag måste prata med någon högre, vänligen vänta". En kvart går och hon uppger sedan att hon kan återskapa, var god dröj. Tjugo minuter igen, hon återkommer. "Pengarna har visst återbetalats, men jag kan boka dem igen". Ordnar bokningen, fick den för lägre pris än vad som finns om man kollar på hemsidan, dock egentligen dyrare än vad vi bokat den ursprungligen för, men då två av fyra inte behövde bagage blev slutsumman densamma.
 

bompa

Medlem
Flög t-o-r med familjen Stockholm till faro.
Barn mellan 1-4 år.

Hemkommen igår natt.

Sas hade glömt alla förbeställda måltiderna på nerresan och hemresan så saknade barnens mat.
Lite surt uppe i luften att få kommentaren att tapas bricka kan ni få köpa samt ett visitkort till SAS Feedback.

Sas börjar tappa mig trots Sas Diamond som kund.
 

eddo

Medlem
Hamnade bredvid kabinpersonal från SAS på flygplatsen innan en flight. Överhörde en del av deras diskussion om Xfly och SAS Connect där de inte sparade på krutet. Inte jättesnyggt mitt i terminalen bland passagerare (även om det troligen bara var jag och en handfull personer till som hörde).
 

DRG

Medlem
Var med om en liknande historia på en flight ned till Köpenhamn från Oslo. Två i uniform ack en i civilaköäder satt i 40 minuter och talade högt om hur dålig ledningens. Det hördes mycket väl eftersom man pratade ”mellan stolsraderna” på de tvåbladets bakom mig . Jag sa till när vi landat att de får tycka vad de vill om ledningen men att jag som kund inte är intresserad att höra deras konversation när de är i tjänst och att snacka ofint om arbetsgivaren när man är i uniformframför kunder knappast är särskilt snyggt (skulle väl t.o.m. kunna anses som illojalt beteende rent arbetsrättsligt, men det sa jag inte).
 

Tomas E

Medlem
Var med om en liknande historia på en flight ned till Köpenhamn från Oslo. Två i uniform ack en i civilaköäder satt i 40 minuter och talade högt om hur dålig ledningens. Det hördes mycket väl eftersom man pratade ”mellan stolsraderna” på de tvåbladets bakom mig . Jag sa till när vi landat att de får tycka vad de vill om ledningen men att jag som kund inte är intresserad att höra deras konversation när de är i tjänst och att snacka ofint om arbetsgivaren när man är i uniformframför kunder knappast är särskilt snyggt (skulle väl t.o.m. kunna anses som illojalt beteende rent arbetsrättsligt, men det sa jag inte).
Låter som ett solklart fall av illojalitet mot arbetsgivaren att bedriva den konversationen på arbetsplatsen, framför arbetsgivarens kunder. Definitivt grund för en skriftlig varning, skulle jag säga. Snacka om attitydproblem och dåligt omdöme.
 

Hachans

Medlem
Låter som ett solklart fall av illojalitet mot arbetsgivaren att bedriva den konversationen på arbetsplatsen, framför arbetsgivarens kunder. Definitivt grund för en skriftlig varning, skulle jag säga. Snacka om attitydproblem och dåligt omdöme.

Skulle förvåna mig om någon bryr sig. Personal kan ju bete sig i princip hur som helst utan att något händer.
 

ulagun

Medlem
Flög t-o-r med familjen Stockholm till faro.
Barn mellan 1-4 år.

Hemkommen igår natt.


Sas hade glömt alla förbeställda måltiderna på nerresan och hemresan så saknade barnens mat.
Lite surt uppe i luften att få kommentaren att tapas bricka kan ni få köpa samt ett visitkort till SAS Feedback.

Sas börjar tappa mig trots Sas Diamond som kund.
Sämsta jag hört på mycket länge. S.k. tapasbrickan till en 4-åring? Lite oliver torra brödbitar och någon italiensk pestoröra rekommenderar till en 4-åring på en ca. 4 timmars flygning.
Skrämmande.
Men inte förvånad när det gäller SAS totala tondövhet numera.
Bob sortimentet har fö dragits ned ordentligt. Kanske OK på en kortare flight men inte lite längre från sydeuropa.
Gjorde samma resa någon månad sedan i Go. Flera som hade medhavda sandvishes mm.
Vilken skillnad på bob med t.ex Brussel airlines. Likaså attitydskillnad på cabincrew. Tar numera hellre omaket med en mellanlandning för att flyga med Lufthansa gruppen istf direkt med SAS.
 

Abbs

Medlem
Hamnade bredvid kabinpersonal från SAS på flygplatsen innan en flight. Överhörde en del av deras diskussion om Xfly och SAS Connect där de inte sparade på krutet. Inte jättesnyggt mitt i terminalen bland passagerare (även om det troligen bara var jag och en handfull personer till som hörde).
Connect och Xfly är ju det som är bra med SAS, lägg ner main bara :)

En negativ sak är att Mikeller är borta från Plus longhaul. Ok att få 2st på matarflyget men erbjuds endast Carlsberg på longhaul. Premiumkänsla!
 

Sir Lemon

Medlem
Sämsta jag hört på mycket länge. S.k. tapasbrickan till en 4-åring? Lite oliver torra brödbitar och någon italiensk pestoröra rekommenderar till en 4-åring på en ca. 4 timmars flygning.
Skrämmande.
Men inte förvånad när det gäller SAS totala tondövhet numera.
Bob sortimentet har fö dragits ned ordentligt. Kanske OK på en kortare flight men inte lite längre från sydeuropa.
Gjorde samma resa någon månad sedan i Go. Flera som hade medhavda sandvishes mm.
Vilken skillnad på bob med t.ex Brussel airlines. Likaså attitydskillnad på cabincrew. Tar numera hellre omaket med en mellanlandning för att flyga med Lufthansa gruppen istf direkt med SAS.
Vad/(vem) är Bob?
 
Toppen