Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

palmen

Moderator
40 minuter kanske var en överdrift, men att det inte finns några reserver för flyg från en hemmabas är också märkligt
SAS har idag 3 flighter från ARN på longhaul som mest per dag, ekonomin går inte ihop om man då ska ha ett redervplan stående utifall att även om det nu är en hemmabas. Hade det varit Köpenhamn hade det funnits större chans att kunna hantera det annorlunda.
RKP var nog inte så dålig trots allt att kunna sättas in i en situation som denna.
 

KalleSus

Medlem
Lite sanning med modifikation. 40 minuter lär inte hända, inte ens om de har besättning redo och de står på startbanan.
Kan eventuellt vara så att något plan är på underhåll nu så inga reserver finns.
LN-RKH befinner sig just nu på Malta - och OY-KBM tycks ha haft något strul i San Francisco - och det är svårt att tolka FR24:s uppgifter rätt - så eventuellt är maskinen kvar i USA.
I alla fall inte i trafik sedan i fredags/lördags.
Reservkapaciteten är med andra ord tillfälligtvis tämligen decimerad.
 
Flygvärdinnan påstod att väskan inte fick plats under sätet framför, där jag alltid annars brukar förvara det. Har SAS verkligen bytat ut sina säten nyligen eller kan kabinväskor svälla upp automatiskt utan att man märker det?
Nu har antingen SAS bytt säten eller så har min kabinväska krympt.
20191201_214115.jpg
 

samet

Medlem
B737-800 LN-RGG... när skiljeväggen plockades bort demonterades inte fästet. Det fick herrn framför mig känna på. En ordentlig smäll blev det och förvånad att han inte började blöda för det är en skarp kant att slå i.
20191201_215801.jpg
 
Inte SAS fel egentligen men jag måste ändå klaga lite. Flyget från Geneve försenat på grund av att de väntade på en passagerare. Sen när vi väl landat och taxat till E-parkeringen så har de lastat in så många carry-on i cargo så vi kommer inte ut på fem minuter (flygvärdinnan skrek på markpersonalen i Geneve att på SAS är det max 20 väskor som cargo, var dock betydligt fler denna gång). Redan missat mitt vanliga tåg 2242 men går ett 2256 som jag utan problem skall hinna. "Turen är på min sida" tänker jag när bussen kör halvfull, eftersom det finns två bussar. Kör vanliga vägen för att släppa av oss precis vid bagagebandet. TRODDE jag, istället kör bussen retligt långsamt förbi där och svänger sen runt hela byggarbetsplatsen och släpper av oss vid b-gaterna. Rulltrappan ej igång, korvstoppning med fryntliga men ack så långsamma norska tanter. Gör en omkörning i uppförsbacke och sväng, men allt går bra. Går i rask takt, utan någon större förhoppning att hinna med 2256-tåget. Mycket riktigt, missar det med 30 sekunder...

Jaja, hemma 40 minuter senare än väntat, så ingen större skada, men vill inte upp kl 06 imorgon.
 
Toppen