Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

LN-RKR som skulle flyga ARN-EWR idag läckte bränsle, och det kunde SAS inte göra något åt (förutom att underhålla sina plan). Det fanns inte heller på deras huvudhub något annat plan tillgängligt så flighten ställdes in och alla bokades om, business till lite allt möjligt och resten till nästa dags flyg då flygen för att komma iväg samma dag redan avgått medan flighten stod och "väntade" på att vi skulle få gå av.

Jag är glad för 6400kr från SAS och pengar från kortförsäkringen, men hade inte SAS kunnat ordna avstigningen lite smidigare? 4 köer, 1 som inte riktigt gjorde något och 3 för att få hotellvouchers - men ingen tydlig instruktion för vilken kö som var vilken. Skulle du flyga vidare från New York skulle du finna ytterligare en femte kö som låg på en annan plats, och det skulle man bara förstå.

Jag hade gärna sett, eftersom jag redan var irriterad, en skylt med "Om du ska boka om stå här" skylt.
 
LN-RKR som skulle flyga ARN-EWR idag läckte bränsle, och det kunde SAS inte göra något åt (förutom att underhålla sina plan). Det fanns inte heller på deras huvudhub något annat plan tillgängligt så flighten ställdes in och alla bokades om, business till lite allt möjligt och resten till nästa dags flyg då flygen för att komma iväg samma dag redan avgått medan flighten stod och "väntade" på att vi skulle få gå av.

Jag är glad för 6400kr från SAS och pengar från kortförsäkringen, men hade inte SAS kunnat ordna avstigningen lite smidigare? 4 köer, 1 som inte riktigt gjorde något och 3 för att få hotellvouchers - men ingen tydlig instruktion för vilken kö som var vilken. Skulle du flyga vidare från New York skulle du finna ytterligare en femte kö som låg på en annan plats, och det skulle man bara förstå.

Jag hade gärna sett, eftersom jag redan var irriterad, en skylt med "Om du ska boka om stå här" skylt.

RKR har krånglat till och från några dagar nu. Verkar vara något mer som krånglar på den också, som de inte lyckas lösa.

Tyvärr går ju både LAX och ORD tidigare på dagen, så man hinner ju inte bli ombokad till dessa heller. Blir ju en fördel sen när fler långlinjer går från CPH att det blir lättare att få en robust produktion där nere, men i Stockholm lär det bli ännu känsligare.
 
  • Gilla
Reactions: thh
Och jag fick veta att middag ingick i hotellet som SAS bokade till mig, och blev glad. Till en flight som går 12.25 kanske man inte borde vara slut om man går av den kl. 14, men jag jobbade till sent igår kväll och gick upp klockan 5 imorse. Jag såg helt ärligt fram emot en lugn middag på hotellet.

Och de serverar makaroner som har stått så länge att de är stenhårda och köttfärssås som inte smakade något alls med kranvatten. Det var ju trevligt, jag har haft middagar som avbrutits av att någon dog som jag ser fram mer emot.

RKR har krånglat till och från några dagar nu. Verkar vara något mer som krånglar på den också, som de inte lyckas lösa.

Tyvärr går ju både LAX och ORD tidigare på dagen, så man hinner ju inte bli ombokad till dessa heller. Blir ju en fördel sen när fler långlinjer går från CPH att det blir lättare att få en robust produktion där nere, men i Stockholm lär det bli ännu känsligare.

Jag kommer ihåg att det inte riktigt fanns något annat plan när a340n strejkade för något år sedan från Kastrup heller, och alla plan som finns på Kastrup kan vara på Arlanda efter 40 minuter.

Det droppade flygbränsle ur vänster motor, så det låter spontant som något som borde uppmärksammats tidigare också.
 
Glutenfri kub. Jag saknar ord.
 

Attachments

  • DSC_0235.JPG
    DSC_0235.JPG
    40,8 KB · Visningar: 552
Jag kommer ihåg att det inte riktigt fanns något annat plan när a340n strejkade för något år sedan från Kastrup heller, och alla plan som finns på Kastrup kan vara på Arlanda efter 40 minuter.
Lite sanning med modifikation. 40 minuter lär inte hända, inte ens om de har besättning redo och de står på startbanan.
Kan eventuellt vara så att något plan är på underhåll nu så inga reserver finns. Troligtvis det minst dåliga alternativet att ställa in NY då sas har flera flighter dit imorgon där man kan pytsa ut passagerarna.

Vad det gäller maten, har du ingen försäkring som täcker så du kan köpa något vettigt. Med Amex Elite/Platinum har jag för mig man får 1500-2000 vid någon timmes försening att köpa mat/dryck för, om man betalat med kortet.
 
Lite sanning med modifikation. 40 minuter lär inte hända, inte ens om de har besättning redo och de står på startbanan.
Kan eventuellt vara så att något plan är på underhåll nu så inga reserver finns. Troligtvis det minst dåliga alternativet att ställa in NY då sas har flera flighter dit imorgon där man kan pytsa ut passagerarna.

Vad det gäller maten, har du ingen försäkring som täcker så du kan köpa något vettigt. Med Amex Elite/Platinum har jag för mig man får 1500-2000 vid någon timmes försening att köpa mat/dryck för, om man betalat med kortet.

Jag har egentligen inga synpunkter på att de ställde in flyget, det suger för mig men ur SAS' perspektiv måste det varit rimligt särskilt eftersom alla fick plats på samma flight idag eller åkte via Frankfurt.

40 minuter kanske var en överdrift, men att det inte finns några reserver för flyg från en hemmabas är också märkligt.

Ja, jag har en försäkring och den kommer att få betala den middag jag sedemera åt, men hade jag vetat på förhand vilken kvalitet som SAS stod för hade jag kunnat boka ett bord direkt och gå direkt dit istället för att, som nu, tro att jag ska få ätbar mat och sedan få veta att jag och SAS har vitt skilda ideer om vad "mat" innebär. Maten på flyget hade varit godare än det de serverade.


Clarion. Rummen var fina, frukosten var god. Ritualstvålarna luktade gott. Middagen som ingick från SAS smakade som skolmat.
 
Jag har egentligen inga synpunkter på att de ställde in flyget, det suger för mig men ur SAS' perspektiv måste det varit rimligt särskilt eftersom alla fick plats på samma flight idag eller åkte via Frankfurt.

40 minuter kanske var en överdrift, men att det inte finns några reserver för flyg från en hemmabas är också märkligt.

Ja, jag har en försäkring och den kommer att få betala den middag jag sedemera åt, men hade jag vetat på förhand vilken kvalitet som SAS stod för hade jag kunnat boka ett bord direkt och gå direkt dit istället för att, som nu, tro att jag ska få ätbar mat och sedan få veta att jag och SAS har vitt skilda ideer om vad "mat" innebär. Maten på flyget hade varit godare än det de serverade.



Clarion. Rummen var fina, frukosten var god. Ritualstvålarna luktade gott. Middagen som ingick från SAS smakade som skolmat.

Är det inte Scandic som levererat måltiden? Eller skickade SAS en matlåda?
 
Toppen