Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

SAS kräver att kunderna ska svara inom 10 dagar men svarar själva efter 8 veckor tror jag Dr. menar här...

Ja, jeg skjønte det, men jeg skjønner ikke logikken. En bedrift har sine regler ifht kundene sine, kundene har krav ihht. de regler og avtaler som er akseptert når man gjennomførte en handel. Det er jo rimelig søkt å mene det er "uakseptabelt" at en bedrift har ventetid i kundeservice-senteret, på bakgrunn av at en kundegruppe som en sjelden gang utsettes for en ombooking har en tidsfrist på seg. Det er bare litt far fetched for meg å trekke sånne paralleller som Dr.Miles gjør her. Litt barnslig nesten, om jeg tør påstå så.

Og bare så det er sagt: ja jeg synes også det er synd det er lang ventetid hos kundeservice. Det er en enkel sak å ha ansatt et par flere, for å få fortgang på det. Men å trekke fram at SAS har tidskrav på passasjerene sine som et negativt argument mot SAS' lange behandlingstid... It's just really out there. Særlig når SAS i stort sett ALLE tilfeller jeg har lest her gir en meget god kompensasjon når svaret først kommer, det er bare å se bakover i denne tråden og evt andre om kundeservicens lange ventetid.

Last edited by a moderator:
Sedan slutet på Sept. förra året och till 3-Aug i år har jag satt mig på ett nytt SAS flyg i Business 97 gånger. Och tyvärr har jag väldigt lite positivt att säga, men hälften av lounge damerna har förstått vem som betalar deras löner, jag hade inte EBG i början
tillhörde M&M, men jag gick till vänster ändå. SAS Norge ville att jag skulle betala för vin och öl men det gjorde jag inte, har man en biljett som kostar 6.700:- då får dom bjussa.

Ja, jeg skjønte det, men jeg skjønner ikke logikken. En bedrift har sine regler ifht kundene sine, kundene har krav ihht. de regler og avtaler som er akseptert når man gjennomførte en handel. Det er jo rimelig søkt å mene det er "uakseptabelt" at en bedrift har ventetid i kundeservice-senteret, på bakgrunn av at en kundegruppe som en sjelden gang utsettes for en ombooking har en tidsfrist på seg. Det er bare litt far fetched for meg å trekke sånne paralleller som Dr.Miles gjør her. Litt barnslig nesten, om jeg tør påstå så.

Og bare så det er sagt: ja jeg synes også det er synd det er lang ventetid hos kundeservice. Det er en enkel sak å ha ansatt et par flere, for å få fortgang på det. Men å trekke fram at SAS har tidskrav på passasjerene sine som et negativt argument mot SAS' lange behandlingstid... It's just really out there. Særlig når SAS i stort sett ALLE tilfeller jeg har lest her gir en meget god kompensasjon når svaret først kommer, det er bare å se bakover i denne tråden og evt andre om kundeservicens lange ventetid.

Tror inte det handlar om att man kräver samma svarstid som de kräver, eller bättre, utan snarare att man kräver en vettigare (snabbare) hantering. Inne på 5e veckan på ett klagomål, när Lufthansa svarade på 2 dagar, och jag vet att jag kommer få ett negativt svar som jag måste klaga på och sedan vänta minst en vecka till.

Sedan slutet på Sept. förra året och till 3-Aug i år har jag satt mig på ett nytt SAS flyg i Business 97 gånger. Och tyvärr har jag väldigt lite positivt att säga, men hälften av lounge damerna har förstått vem som betalar deras löner, jag hade inte EBG i början
tillhörde M&M, men jag gick till vänster ändå. SAS Norge ville att jag skulle betala för vin och öl men det gjorde jag inte, har man en biljett som kostar 6.700:- då får dom bjussa.

Förstår inte mycket av detta. Vad är det SAS inte gjort så bra? Alkohol kostar inrikes. Det gäller för alla.

Köpte en sallad och en läsk i SAS Go ARN-FCO häromdagen. Kollade kvittot nu i efterhand och flygvärdinnan tog betalt för en sallad och en "salty" (snack) i stället. Ett femkronorssvindleri utan motstycke. Lyckas man håva in en femma extra från varje kund så är de ekomoniska problemen snart över! :p

Simon Spies sa väl att han bara tjänade 10 kr på varje resa han sålde. Det här kan vara SAS-versionen av samma affär...

Uppföljning om mitt bagagestrul på KRS. Morgonflyget från OSL var försenat och landade vid 9 i KRS. Först vid 1130 skickar man ut väskorna med budbil (körtiden mellan mig och flygplatsen är c:a en timme). Inga väskor dyker dock upp, och efter ett antal samtal med SAS (som lovar att kolla och ringa upp men gör aldrig det), får jag tag på budfirman som hälsar att de räknar med att vara framme kl. 19! Eftersom min flight tillbaka går kl. 18 ber jag dem att lämna väskorna på flygplatsen istället, och vi anländer ungefär samtidigt dit. Ankomstservice ställer sig mycket frågande till varför jag direkt checkar in väskorna igen "varför skulle vi då köra ut dem?". Orkar inte ens svara på eländet.

Inte OK SAS. Absolut inte OK...

Svarar mig själv.

Fick mail från SAS efter 3 arbetsdagar som beklagar och erbjuder en "goodwill"-kompensation med 100€ i vouchers. Helt OK som en "plåster på såren" tycker jag.

Har precis pratat med Ulf Larsson på kundtänst som faktiskt fick mig att få spel (tar ganska mycket för att det ska ske). Case: La in en förfrågan om uppgradering från Econ till Econ Extra på Optiontown för en flight som gick 10 juli. 7 juli gick uppgraderingen igenom på Optiontown. Jag hade även lagt in en mileage request för uppgradering från Econ till Business för att gardera mig. 9 juli går uppgraderingen igenom på SAS till Business för uppgradering och de drar då 40.000 poäng. Om jag redan är uppgraderad till Econ Extra så kan de inte dra 40.000 poäng utan 25.000 i det fallet. ironin i fallet var att personen jag uppgraderade var en no-show. Nu vägrar SAS att sätta tillbaka de 15.000 poängen som de drog eftersom de anser att om båda uppgraderingar går igenom så får man betala för båda. Någon som har erfarenhet med detta? Kan de verkligen göra så?

Toppen