Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det där stämmer ju inte, ibland är plus billigare än go även om det oftast ungefär ligger på dubbla priset.
Visa bifogad bild 38260
I detta exempel kostar GO 10872.
PLUS kostar 12270

Faktum kvarstår dock att han har fortfarande fått en resa i SAS PLUS och inte i SAS GO. Att pluskabinen inte håller samma standard som andra pluskabiner gör det inte till att man flugit i GO.
20.000 poäng är en av de största summor jag sett som det rapporterats om vad det gäller ersättning i form av poäng.

Nu åkte jag i.o.f.s. sön-ons varpå de "billigare klasserna ej fanns. Diffar alltså ca 5000 SEK.

Attachments

• 2015-07-03_1529.png
    2015-07-03_1529.png
    86 KB · Visningar: 225
Problemet är att det inte ÄR en nedgradering - det är bara obefintlig hårdvara på LAN-kärran. Jag håller helt med om att det suger, men jag är tveksam till att man vinner ett EU261/2004-case på det. Servicen är väl fortfarande samma som på en riktigt kärra?

Vet inte heller om det går att driva enligt EU261/2004 men som jag tolkar det i SAS svar till mig ser de själva det som en nedgradering då de skriver att SAS Plus inte fanns på den kärran. Sen två veckor tillbaka går LAN-kärran som SK901/902 och nu går det inte att köpa plus ombord på den med motiveringen att den inte har en Plus kabin ombord.

Svar från SAS:
"Jag vill inleda mitt brev till dig med en ursäkt för att din resa till Chicago inte blivit som planerad då kabinen inte varit i standard med SAS Plus.
Vi förstår att vi på grund utav detta inte levt upp till dina förväntningar denna gång, men vi vill försäkra dig om att detta är någonting vi har stort fokus på och arbetar med! Alternativet till att utföra denna flygning där kabinen inte varit i standard med SAS Plus, hade istället varit att ställa in flygningen helt och hållet, vilket inte hade varit optimalt för någon part. Vi hoppas att du tycker att det är en bra prioritering och att du ändå känner dig tillfreds med din resa. De synpunkter du har på våra produkter eller vår service vidarebefordrar vi självklart till ansvarig enhet/person.

Som en gest av goodwill från vår sida har vi idag krediterat dig 20,000 EuroBonus poäng. Dessa kommer att finnas tillgängliga för dig, på ditt konto, inom sju dagar. Extrapoängen används som vanligt vid uttag av poäng men är inte kvalificerande för att uppnå en högre medlesstatus."

Den stora frågan är om du fick plus-service ombord. Fick du det så ska du vara nöjd med 20k EB-poäng. Fick du inte det har du ett klockrent EU261/2004-case.

Nu åkte jag i.o.f.s. sön-ons varpå de "billigare klasserna ej fanns. Diffar alltså ca 5000 SEK.
Mitt svar var till Jonas C som påstår att Plus är 3-4 ggr dyrare än GO.
Att det diffade omkring 5000 på dina datum är inget konstigt, det är mer "normal" diff skulle jag säga.

Vet inte heller om det går att driva enligt EU261/2004 men som jag tolkar det i SAS svar till mig ser de själva det som en nedgradering då de skriver att SAS Plus inte fanns på den kärran. Sen två veckor tillbaka går LAN-kärran som SK901/902 och nu går det inte att köpa plus ombord på den med motiveringen att den inte har en Plus kabin ombord.

Svar från SAS:
"Jag vill inleda mitt brev till dig med en ursäkt för att din resa till Chicago inte blivit som planerad då kabinen inte varit i standard med SAS Plus.
Vi förstår att vi på grund utav detta inte levt upp till dina förväntningar denna gång, men vi vill försäkra dig om att detta är någonting vi har stort fokus på och arbetar med! Alternativet till att utföra denna flygning där kabinen inte varit i standard med SAS Plus, hade istället varit att ställa in flygningen helt och hållet, vilket inte hade varit optimalt för någon part. Vi hoppas att du tycker att det är en bra prioritering och att du ändå känner dig tillfreds med din resa. De synpunkter du har på våra produkter eller vår service vidarebefordrar vi självklart till ansvarig enhet/person.

Som en gest av goodwill från vår sida har vi idag krediterat dig 20,000 EuroBonus poäng. Dessa kommer att finnas tillgängliga för dig, på ditt konto, inom sju dagar. Extrapoängen används som vanligt vid uttag av poäng men är inte kvalificerande för att uppnå en högre medlesstatus."

Nu säger de ju i och för sig inte att SAS Plus inte fanns på planet, de säger att den inte varit i standard med SAS Plus. Stor skillnad på att inte finnas och inte hålla samma standard.

Mitt svar var till Jonas C som påstår att Plus är 3-4 ggr dyrare än GO.
Att det diffade omkring 5000 på dina datum är inget konstigt, det är mer "normal" diff skulle jag säga.
Sydtar främst på de billigaste biljetterna. Billigaste GO kan gå på 3-5000, medan billigaste PLUS brukar börja på 10-12000.

Mat och dryck, samt lilla rullen med toalettartiklarna, var enligt Plus standard.

Då har du tyvärr inte så mycket mer att hämta oavsett vad SAS skrev i sitt mail. Jag skulle inte heller vara nöjd om jag bokat Plus och fick flyga i LAN-kärran, men det är inte så mycket mer man kan göra.

Tyvärr är det det ett av undantagen för budord #2.

Sydtar främst på de billigaste biljetterna. Billigaste GO kan gå på 3-5000, medan billigaste PLUS brukar börja på 10-12000.

Ja det stämmer, men det är inte alltid man kommer åt de billigaste biljetterna. Ordinarie pris till USA brukar ligga på ca 4500 kronor, sen finns det kampanjer som kan få ner priset till 2000 kronor också. Men om vi utgår från ordinarie priser så är det snarare 2-3ggr prisskillnad och inte 3-4ggr.
Att jämföra vad biljetterna kostar som billigast haltar lite, då skulle man lika gärna kunna jämföra vad de kostar i full flex också.

Nu säger de ju i och för sig inte att SAS Plus inte fanns på planet, de säger att den inte varit i standard med SAS Plus. Stor skillnad på att inte finnas och inte hålla samma standard.
Fast jag betalar nog för faktiskt erbjuden standard. Inte för vad SAS väljer att kalla den. ;)

Nu hoppar jag av detta ämne... :p

Toppen