Senaste nytt

SAS Crew uppgraderar kompisar - kul eller helt åt skogen...?

Jag har inga speciella synpunkter på det hela. Om man nu fått en sådan uppgradering bör man hålla tyst om det hela och inte prata om det.

Som någon skrev, vill man åka business så bokar man business. Man kan inte räkna med att få åka business bara för man har hög status och åker på en billig biljett.

Jag har inga speciella synpunkter på det hela. Om man nu fått en sådan uppgradering bör man hålla tyst om det hela och inte prata om det.

Som någon skrev, vill man åka business så bokar man business. Man kan inte räkna med att få åka business bara för man har hög status och åker på en billig biljett.

Håller helt med och jag tror ingen på BC skulle tacka nej att få resa i C för att vara politiskt korrekt :), om det nu finns plats över och man får förmånen att sitta där istället.
Hela den här diskussionen kan sammanfattas "svensk avundsjuka".
Resonera hellre som amerikanarna "good for you"!

Last edited:
Skulle nog vilja påstå att när det där uppstår hos amerikanska flygbolag så blir det ett liv utan dess like. Läs bara på FlyerTalk där det klagas till höger och vänster när inte uppgraderingslistan följs slaviskt. Och i USA anser de (tyvärr med rätta) att det är en rättighet att bli uppgraderad...

Det beror ju till stor del på att de amerikanska bolagen tydligt skriver in i sina olika förmåner för resp statusnivå att det ingår uppgradering. Videare får ju en mängd 500 miles uppgraderingar också beroende på hur mycket man rest. Jag har fortfarande 72 st av dessa uppgraderingar kvar. Dessa kan då användas för en bekräftad uppgradering som kan göras X antal dagar i förväg beroende på status.

Därför finns nog ett större tryck på de amerikanska bolagen att hålla sej till vad som utlovats när det gäller uppgradering.

Japp jag vet.

OT: Fru AABack2ARN har 200+ av dessa uppgraderingar som vi aldrig gör oss av med (vi bokar oftast i F). Förr kunde man lösa in dem mot poäng men det är stoppat nu. Själv får jag ju gratisuppgradering på grund av status om det mot förmodan skulle behövas...

Varken kul eller helt åt skogen. Oberoende EBS,EBG eller EBD så har man väl ingen förmån som rör uppgraderingar av resklass i kabin? Tror säkert att check-in staff och crew får lov att ge en medresande vän en uppgrade ifall det finns behov
av att flytta på någon uppåt i klass pga trasig stol, ont om plats etc.. etc... Det är väl av samma anledningar som vi "icke vänner" blir uppgraderade innan pax listan är klar och take off står bakom hörnet?

God kväll
Axelzon

Toppen